Härlig höstdag

Vilken mysdag vi har haft ute i skogen!! Friluftsfrämjandet har en stuga inte så långt härifrån och dom fixar tipspromenad och liknande då och då, så först gick vi runt en rejäl slinga och sen grillade vi korv, mys å mums :) Solen har varit framme hela dan också så det har verkligen varit en topdag ♥


Jag håller på att läsa boken "En dag" som hade biopremiär i fredags och jag är så sugen på att se den!! Men efter att ha sett trailern för den kan jag inte sluta tänka på Anne Hathaway som Emma vilket stör mig en aning .. jag hade en helt annan bild av Emma och kan nog hålla med i vad många sa om att Anne helt enkelt är för snygg för den rollen ..
Jaja, boken är bra och det ger en förfärligt träffande rätt bild av vissa människor. Idag gick det upp för mig hur snabbt en människa kan förstöra bilden av sig själv så totalt genom ett visst uppförande. Och det är så tråkigt, så fruktansvärt jävla tråkigt! Jag kan bitvis känna igen mig i Emmas sätt att vara och eftersom jag blivit mer än irriterad på henne några gånger i boken fick jag helt enkelt nog av mitt eget sätt och har därför gjort en rejäl markering om vad som passar sig och inte. Kan ändå inte sluta tänka på hur dumt det är när vissa tas för givet .. och jag hoppas verkligen att jag inte blir en sån, en som tar människor eller andra saker för givna!


Tänker att den här låten passar ju fint här ..



Lars Winnerbäck - Från kylan in i värmen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0