anna goes bananas!!

Oj oj fattar inget!! I hela mitt liv har min mamma tjatat å tjatat om att jag borde fjällvandra hit å dit å överallt. Varför de har jag tyckt mest hela tiden, räcker väl att åka skidor där på vintrarna, ska man gå också??

Tydligen så är det det man ska :) lillan är på väg att bli stor å vill för första gången i livet ut och fjällvandra!
Mammas kusin Vivi-Anne är en äkta fjällräv som befinner sig ute i naturen mer än hon befinner sig någon annanstans, trots sina snart 80 år så går hon, cyklar å framförallt så åker hon skidor (när vädret tillåter så klart) jämt och ständigt! (Hon tävlade faktiskt för Sverige i slalom för x antal år sen ... )

Hon tipsade om en massa mysiga ställen att vandra på, och lite försiktigt lade hon fram att vissa av dem är extra bra om man är nybörjare å bara vill prova på :) Jag är ju ingen bära-på-mycket-saker-människa (fast jag har ju gärna med mig desto mera grejjor) så ett ställe hon pratade om i Norge lät ju alldeles perfekt för mig. Där kan man åka bil rätt långt upp på fjället och så tar man dagsturer därifrån och har tält å packning i bilen, är inte det kanon så säg :) det bor ju trots allt en liten latmask i mig ... eller som min väldigt snälle pappa brukar säga "du är lat av naturen" .. väljer att inte alltid lyssna på vad han säger kan jag ju tillägga :)



Lånad bild, Jämtlandstriangeln


Vivi-Anne berättade också att många går till Blåhammaren och antingen så tältar eller så sover de på hotellet där och det bästaste av allt tydligen, det är trerättersmiddan som är mäkta imponerande, med ett eller två glas vin till :) Det tycker jag låter toppen, först gå å vara lagomt nyttig i en alldeles underbar miljö å dessutom få en finfin midda å ett glas vin som belöning, helt i min smak :) Så det här ska jag tametusan genomföra! Nu är frågan bara om hon ska slå på stort å tälta också ...

File:Sylarna.JPG


Lånad bild, Sylarna



När som helst så är ja där ute å vandrar ... :)


Kommentarer
Postat av: Erica

hej min fina vän.

Kom hem efter mitt första dygn utan Alfred. Har varit i sundsvall på en underbart dygn.

Jag skulle gärna gå med dig till blå hammarn och lite runt men nja tält inte min sak men gärna i stuga. Hm dags att fundera på om vi skall få till en trip. jag fortsätter att läsa i fatt mig kram

2011-08-05 @ 22:32:57
Postat av: Anna

Hallå söta!!

Kändes de konstigt att va utan honom? Ibland behöver man lite egentid :) va gjorde du där då??

Ja går mer än gärna me dig .. å ja är faktiskt ingen tältmänniska heller :)

Puss!!!

2011-08-08 @ 09:34:01
URL: http://morannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0