giltig frånvaro

Har dragit mig för att gå in här å skriva .. jag har massor att berätta men som de flesta vet så är ju det som händer inom skolan sekretessbelagt. Så händelser som sker där kan jag inte dela med mig av ..

Däremot kan jag berätta att jag har haft 2 kanon veckor på "min" skola där jag ska göra mina VFU perioder under dom här åren som jag läser till lärare. Jag har lärt mig både ett å annat och skrivit så pennan glöder under lektioner och möten :) jag vill bara suga in allt och komma ihåg bra saker som jag kan ta med mig och lära av misstag och bli bättre av dom!

Trodde inte att jag skulle ha så många "lektioner" med eleverna men det har blivit en hel del, när det dessutom var halvklass några gånger så blev det dubbelt upp :) jag är riktigt stolt och nöjd med det jag gjort och jag tror att även barnen tyckte det va skoj! Det känns konstigt att inte gå dit imorron, utan gå tillbaka till universitetet och ha utvärdering av VFU'n. Vi har 6 timmar på oss och jag tror att det kommer behövas, det är mycket att prata om :)



Igår lämnade vi Casper hos mormor för vi skulle på fotboll, jag som inte är superintresserad av fotboll börjar lära mig nu och sitter där å halvskriker åt taskiga domarbeslut och dumma motståndare *haha* känns spännande nu när AIK är så nära guldet!!! Det va jubel igår när målet gjordes och jag kom på mig själv med att skrika rakt ut :)

Tanken var att vi skulle gå på bio och äta ute efter det, vi va så trötta å kände inte för att höra en massa babblandes människor, så beställde mat med oss hem och kollade på en Johan Falk film i soffan *myyyys* om ni inte har sett dom så gör det!! Dom är så bra!! Jag som är en liten fegpropp brukar ha svårt för såna här "läskiga" filmer men dom här är prefekta för mig :) vi har sett dom 4 första efter Nolltolerans, Livvakterna och Tredje Vågen på 1,5 vecka :)

Det blir inte alltid som man tänkt, men va gör det? Ibland blir det bättre :)





Kommentarer
Postat av: Maja: STYLE & LIFE by LEIA

Haha....fick hem en inbjudan till en öppning av nån bar här i uppsala och barchefen hette Johan Falk....pojkvännen var inte lika impad som jag:)



Tråkigt att du inte kan skriva mer...fast jag förstår ju....men är glad att du verkar trivas så bra.



kramar

2009-10-19 @ 13:57:29
URL: http://styleandlifebyleia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0