svåra val

Under mammaledighet brukar många mammor komma fram till olika saker de vill göra med sitt liv. Jag har funderat massor men känner mig rätt kluven .. har ganska många idéer om sånt ja skulle kunna tänka mig. En del mer begåvade än andra måste ja säga ..
  • starta café - säkert hur kul å mysigt som helst, men i vilket hörn skulle man kunna tänkas tränga in ännu ett fik??
  • öppna liten butik - om det skulle gå bra och löna sig vore det riktigt kul!!
  • bli webdesigner - har inga som helst kunskaper inom det, men det verkar så otroligt häftigt att bygga upp olika sidor, jobba med bilder och skapa!!
  • skapa tex smycken, designa barnkläder och skor mm - svårt helt enkelt!! Önskar att jag hade mera konstnärliga gener i mig ..
  • plugga - förmodligen det bästa alternativet men samtidigt det mest skrämmande, vilket kanske säger att det är det man då ska göra ??
  • inredningsarkitekt - det måste vara drömjobbet!!
  • "hjälpare" - jag har alltid haft ett sug inom mig att arbeta med och för människor som behöver hjälp, tex hemlösa, barn som far illa osv. Vet bara inte hur jag ska gå tillväga, men att veta att du hjälpt en människa som skapar enorm förändring, förhoppningsvis till det bättre måste vara ett så tillfredställande arbete! 
Finns ju hur mycket som helst att välja och vraka bland, det är väl därför det är så svårt att göra ett val ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0