Ännu en bok ..

Började läsa Mia Törnbloms bok, Självkänsla nu! förut men så tyckte jag att hon blev för mycket när jag såg henne på tv så jag slutade med boken. Nu har jag börjat om å kan säga att man får sig ordentliga tankeställare här å där. Ibland tycker man att det låter lite fjantigt det hon skriver om och hur olika personer reagerar i vissa sammanhang, men om man tar sig en nära titt på sig själv märker man rätt snabbt att en del fula vanor finns här med!

Igår började jag med min "Jag är bra-boken" och jag tror faktiskt att det här är en ruskigt bra grej! Det kan låta rätt enkelt att komma på 3 bra saker om sig själv varje dag, det är INTE lätt kan jag säga. Jag skrev tex att ja va bra som tvättade fast jag inte alls hade nån lust *haha* man får väl börja nånstans å jobba sig uppåt helt enkelt!

Det är till att börja med 3 rubriker som ska stå i din bok

Bra! ..skriv 3 saker som varit bra med dig under dagen, tex att du gett någon en komplimang, jag är en bra vän eller det stört sköna exemplet som Mia skrev: jag slog inte chefen på käften idag trots att han va riktigt dum i huvudet idag!

Tack! ..där skriver du 3 saker som är tacksam för, tex tack för min familj, tack för att jag har ett hem, tack för att jag vågade säga ditten å datten osv.

Hjälp! ..där skriver du sånt som du skulle vilja ha hjälp med, tex hjälp mig att våga vara mig själv, hjälp mig att komma dit jag vill i livet, hjälp mig att komma igång med träningen osv.

När man gjort det här ett tag å känner sig bekväm med det så ska man lägga till en rubrik, mindre bra. Den ska sen komma först av alla.

Mindre bra! ..där skriver du 3 saker som är mindre bra så som är jag skyldig nån en ursäkt, blev jag arg i onödan, sköt jag upp nånting idag som jag var tvungen att göra osv.

Ska hålla mig till dom 3 första nu ett tag å se om jag märker någon förändring. Allt kan inte komma av att man "bara" skriver ner några rader i en bok, vilja måste givetvis finnas bakom. Ingen idé att skriva att jag vill bli världsmästare i boxning om jag inte ens gillar den sporten. Men ni förstår väl :)

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Tack det är så skönt att vara här uppe! Ja den bron är mäktig och det är så vackert i naturen. Tänkte man aldrig på när man bodde här.



Har tänkt läsa de där böckerna men tror att man kommer på saker om sig själv man tycker är jobbiga också...men nyttiga!



HA DET BRA I SOLEN

Kram

2009-06-24 @ 21:31:33
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Bella

Har läst en bok av henne och det är rätt tänkvärt mycket hon skriver och jag funderar på om jag kanske skulle göra som dig och försöka komma på tre bra saker som jag gjort varje dag... Hade nog inte varit fel :)



Lycka till vännen!



Kramar till dig

2009-06-24 @ 22:49:46
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Therese

jo jag håller med orkade inte lyssna på henne när hon var i TV har boken men bara bläddrat lite i den.

Finns många liknade böcker som även är bättre. Hoppas ni har det bra kramar

2009-06-24 @ 23:42:51
URL: http://theperfectwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0