storfavorit

På bordet står en stor härlig bukett med rosa rosor .. fick dom av hjärtat i förrgår när vi va inne i stan. Dom är så häftiga, kanterna rullar in sig så dom ser bara större å större ut för varje dag :) luktar gott gör dom med!



Igår åt vi en av mina favoriträtter, ceasar sallad! Vi brukar köpa dressingen på Martin Ohlson för dom har helt klart den godaste ceasardressingen som finns, ifall ni vill testa. På restauranger brukar dom göra olika varianter av den här salladen, men jag gillar den enklaste bäst :

  • Romansallad
  • Ceasardressing
  • Krutonger
  • Kyckling
  • Riven parmesan
Det är ljuvligt gott och det bästa är att det är nyttigt .. så det gör inget om man äter en extra stor portion :)

Kommentarer
Postat av: I Z Z A H ~ S V A R A R

oh vad vackra bilder =)



Du läs det hemska som hänt på mitt område idag ! Står i det senaste inlägget ! usch så hemskt det är säger jag bara ! :S

2009-07-30 @ 21:11:10
URL: http://HTTP://IZZAH.BLOGG.SE
Postat av: Tippie

Fina bilder!:) ser mysigt ut!

Jättefin färg på rosorna, jag älskar verkligen rosor:)

2009-07-30 @ 21:37:21
URL: http://tippie.blogg.se/
Postat av: Sue

Underbara blommor!!!!!



Näääää inte skåne heller!

Jag är en liten smålands tös! Värnamo rättare sagt. Men här finns massa loppisar här med...hihihi



Puss

2009-07-30 @ 21:47:17
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: madde

den där salladen har jag tänkt prova länge men känner nu att jag måste:)

2009-07-30 @ 23:17:45
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Sue

Hej sötaste.

Här kommer receptet!



Vanilj Bullar Ugn 250 grader 30 bullar



150 g smör

5 dl mjölk

50g jäst

½ tsk salt

1,5 dl socker

2 msk kardemumma

Mjöl = svårt att säga. Degen får inte vara för hård.



Fyllning: Allt blandas

100 g smör

1 dl socker

2 msk vanilj socker

1 msk potatispulver.



Gör som vanligt när du bakar bullar.

Det som skjiljer sig från vanlig jäsning är att degen inte ska jäsa i bunken. Var försiktig med mjölet. Degen ska vara "liiite" klibbig.

När du gjort degen ska de alltså inte jäsa i bunken utan lägg upp den på bordet direkt och dela i 2 delar. Arbeta den smidig och kavla ut som vanligt och bre över smörblandningen. Rulla ihop som vanligt eller gör snurror. Dela varje halva av degen i 15 bitar. Nu lägger du bullarna på en plåt med duk över och låter den jäsa i 30 minuter. Gör sedan som vanligt med ägg och pärlsocker (mycket pärlsocker Bullarna reser sig sedan i ugnen nåt enormt och det är ett smidigt recept som inte tar så lång tid! Jag har aldrig formar när jag gör mina bullar men det får man om man vill.



Lycka till!

2009-07-31 @ 11:13:09
URL: http://suzanita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0