spooky spöken är på besök

Under en tid har vi hört kostiga ljud å sett skuggor förflytta sig på vissa ställen i huset. Vi har så klart mest skojjat om de å tänk va kul om de spökar, undra vem de å förmodligen har både ja å Kenny hoppats att det är nån av våra nära som gått bort.

Häromdan hörde K nån nysa i källaren, han tjatade om att de måste ha varit jag, å om de inte va de så måste jag ialli fall ha hört ... nope ja varken hörde en nys eller nös själv. En da va jag i tvättstugan å hörde jordens duns, hjärtat tog ett dubbelslag å de enda ja tänkte va att nu ramlade Casper å gjorde illa sig. Väntar på ett skrik ... inget hörs, ingen ens reagerar på den väldiga smällen som ja så tydligt hört. Springer upp för trappan å varken K eller Tesse hade hört nåt, trodde så klart ja inbillade mig. När vi skulle lägga oss för nåra dar sen smäller det till ordentligt å ja frös nästan fast i sängen, jag blev helt kall å livrädd! K han gick å kikade men hittade så klart inget. Imorse har vi haft de lite jobbit me Casper, halva natten rättare sagt!! Han vaknade vid 3 å efter de ville han inte sova, vi ignorerade honom en stund men efter tillräckligt många sparkar å försök till att dyka ner från våran säng gav vi honom välling i hopp om att han skulle somna ... mmm visst, han hade bestämt sig, sova de gör ja sen när ja jagat upp alla!
Ja vände mig om å hör ett klick, "ser" genom ögonlocken att lampan har tänts, tänker snabbt att timern för stjärnan är inte ikopplad så mina ögon åker upp å i samma sekund flyger ja bakåt samtidigt som ja frågar om K tände lampan.

- Näe de gjorde väl du?
- NEEEEJ!!! Det är nån här, ett spöke! Såg du inte, ser du inte, lampan lyser å ingen har tänt den!
- Är du säker på att du inte tände!
- JAAA!!! Helvete, hur fan gick de där till??

Sen ville ingen av oss riktigt gå ner från sängen, vi funderade ett tag på om det är Casper som har nån sorts övernaturlig förmåga så han kan göra saker genom att tänka va han vill ... vi kom inte fram till nåt å tillslut gick vi ner... Ja vägrade va kvar där uppe själv när K åkte iväg å jobbade!

En annan sak har hänt också, men det va på BB. Jag hade precis satt mig för att amma Casper, Kenny hade åkt iväg nånstans. Tänkte att musik vore ju trevligt å dumt att ja inte satte på de innan ja började mata honom, därifrån nådde ja inte. Helt plötsligt sätter musiken igång, de va nog tur att ja va lite i en egen värld efter förlossningen, annars vet ja inte hur ja hade betett mig ...

Jag tror på spöken å är egentligen inte rädd, trodde jag ialli fall *haha* men nu när det verkligen händer grejer här hemma är det en helt annan sak! Samtidigt som det är spännande så är det förståss lite läskigt, vi vet ju inte vem eller vilka det är. Jag hoppas på mormor å ja veta att Kenny ibland sagt att han tror att det är hans farfar ... vore kul att veta vem som är här å busar .. Ni får gärna visa er, men inte när jag är själv tack!

Undra om det här har nåt med saken att göra ..


Kommentarer
Postat av: Ulla

Mina tankar går till Kennys morfar som trodde på ett yttre väsen som kallas "vättar" dom gjorde bara goda gärningar kanske flyttade på nåt, hjälpte till att göra dagen lite lättare genom att gå före och visa vägen.Men med tanke på nyårsaftonens mystiska UFO ljus kanske det ändå är små vita eller grå varelser som håller på att inta vår jord. Vem vet???

2009-01-05 @ 19:57:29
Postat av: Ulla

Mina tankar går till Kennys morfar som trodde på ett yttre väsen som kallas "vättar" dom gjorde bara goda gärningar kanske flyttade på nåt, hjälpte till att göra dagen lite lättare genom att gå före och visa vägen.Men med tanke på nyårsaftonens mystiska UFO ljus kanske det ändå är små vita eller grå varelser som håller på att inta vår jord. Vem vet???

2009-01-05 @ 19:58:59
Postat av: Anna

Ja jag hoppas att det antingen är en liten hustomte, de har vi också pratat om, eller nån av våra nära ..

En liten tomte borde alla ha, precis som du säger så hjälper dom till, lite bus ibland får man räkna med :)

2009-01-05 @ 20:33:17
URL: http://morannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0