In i djungeln

Vilken dag!!! Det har varit en helt underbart fin dag å varmt me, känns som en riktig sommardag!!
Efter att ja å Casper vilat en stund på förmiddan gick vi ut å pysslade, ja plockade lingon i skogsdungen precis jämte mammas stuga å mamma har huggit ved å grejat :) plockade lite vinbär me men de va så där roligt så vi fikade i solen istället.
Casper tyckte de va himla skoj att göra grässoppa i mammas kopp, så de underhöll han sig me en stund å sen va han på upptäckts färd ute på gården. Det värsta är ju allt som han vill stoppa i munnen å smaka på...ajajaj blir de dagarna i ända :)

Arg, lessen, sur, förbannad you name it!!! Vissa människor har alla dom känslorna i överflöd medans andra inte ens har tillstymmelse till att ens kunna bli irriterad. Då undrar ju jag..är det fel att reagera känslomässigt och dessutom att visa det? Är det inte det vi vill lära barn, att berätta och förklara hur dom känner och varför. Att man måste få prata om alla olika känslor som bubblar upp inom oss och att man faktiskt inte alltid kan vara glad.
Hmm...de här tog ju en underlig vändning, men ja bara satt å funderade efter att ha läst nått som gjorde mig riktigt irriterad. Å ja, jag är nog en av dom med känslor i överflöd, vissa gånger har ja inga som helst problem att dela med mig av dom heller, alltså att berätta om det som gjort mig arg eller vad de nu kan vara, men allt för ofta så sväljer jag nog alla känslor så att de vid nåt tillfälle svämmar över å allt bara blir pannkaka.
Jag önskar att jag i fortsättningen vågar (för de är väl där skon klämmer) berätta hur ja känner å säga direkt när jag blir antingen lessen, arg eller sur. Det är ungefär som boken "Konsten att vara snäll", vem är man egentligen snäll emot när man inte kan stå upp för sig själv å se till att jag själv mår bra istället för att undra hur alla andra mår?? 
Det är inte lätt alla gånger...

Nu ska ja sluta grubbla på de här å kolla på tyst vittne, dricka lite vin å förmodligen somna i soffan me mamma å Casper...önskar att hjärtat va här å myste me oss ... längtar efter dig min älskling!!! Puss ♥




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0