Ett gott skratt förlänger livet ... vissa idol-deltagare gör oss i sånt fall odödliga

Ohhhh my!!! Igår va de dax för idol igen *ler* å visst är väl själva uttagningen bra mycket bättre än fredags omgångarna??!! Det finns så många människor som inte har nån slags självinsikt för fem öre :) å de e väl kanske tur för oss, för annars hade de ju inte varit speciellt kul att se på alla dessa auditions!!
Bäst igår va ju helt klart "poppa popcorn i en mugg" ! ! ! Ja trodde ja skulle dö när han började sjunga sin egenkomponerade låt :) Inte för att vara elak på nåt sätt men hur, ja bara undrar, HUR kan man ens tro att nån ska tycka att vare sig låten eller han e bra?? Hahaha!!!!
I kvällens omgång såg de ut som att en norrlänning utklädd till hund skulle få sin sångförmåga betygsatt av den förmodligen mycket underhållna juryn....längtar längtar längtar tills klockan e 8!!!

Igår såg vi på lokala nyheterna om skolor som ska läggas ner i jämtland/härjedalen. Det visade sig att flera skolor skulle få stängas och p.g.a det så kommer vissa barn att få åka 14 mil varje dag bara för att få komma till skolan, hur tänker man då??
Vi vuxna tycker inte att det är kul att pendla 14 mil varje dag för att jobba, men små barn, hur ska de ens orka??
Dels ska de förmodligen upp mycket tidigare än vanligt, åka bussen å till råga på allt få vänta på ett ställe i 30 minuter för att invänta en annan buss, vara i skolan hela dagen å kunna ta in nåt av vad lärarna säger å sen åka hela långa vägen för att komma hem. Jag kan inte förstå att det ens kommer upp som förslag, det måste finnas nån annan lösning än den som presenterades igår.
Jag undrar om dom som planerar alla dessa nya å ofta riktigt brilljanta idéerna har någon som helst känsla för det som dom sysslar med å framförallt för medmänniskor, jag har ju väldigt svårt att tänka mig det!

Appropå skolor...jag skickade in dagis-kö-lappen förra veckan så Casper har nåt dagis att gå till när det är dags för det... Den skulle väl egentligen ha skickats in innan han föddes för att överhuvud taget få en plats *suck*
Men....fy vilken ångest, ja vill inte lämna min lilla skrutt på ett skrikigt å stojjit dagis så han kommer komma hem som ett litet monster som har lärt sig att just skrika för att få uppmärksamhet.
Missförstå mig rätt, jag tycker att dagis är bra på många sätt å barnen lär sig otroligt mycket, men just ljudnivån å attityden vissa lär sig vill jag inte att Casper ska anamma.
Sen är väl stor del av ångesten just att lämna honom där, innan jag hade barn själv har jag aldrig förstått mig på föräldrar som drar ut på hej då-stunden å ojar sig över allt möjligt, men nu känns de heeelt befogat :)   ska ju bli spännande förståss å se hur vi allihopa reagerar, blir säkert mest pappa som får lämna, han är inte speciellt kinkig av sig...å mamma får hämta, låter som en bra deal!!!

...plikten kallar ♥

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0