införa : nya rutiner

Allt gott är onyttigt ... så tycker jag att det är ialli fall. Jag äter inte bönor, linser, speciellt mycket grönsaker osv. Men efter att ha slängt ett nyfiket öga på Jamie Oliver's nya program, så känner jag att det är dax att göra nåt åt kosten! Fy, om dom körde mig i en sån där skiktröntgen skulle ja inte vilja veta resultatet, det skulle nog vara mindre bra! Jag älskar allt som är onyttigt, kött, bea, godis, pommes, nuggets, pizza you name it!!

Å en av de stooora bovarna är allt salt vi använder, det ger ju mer smak åt maten och de flesta av oss saltar lite extra...inte bra!! Men hur ska jag lära mig att laga bra och nyttig mat? Framförallt, hur ska jag lära mig att äta den? Det måste finnas bra mycket mat som är både god och nyttig, bara att jag har nog aldrig eller väldigt sällan kommit i kontakt med den.

En annan självklar bov är ju godis, snacks, latte, bullar å kakor mm. Om jag skulle äta bättre å mer regelbundet skulle nog suget efter allt onödigt tjaffs försvinna. Jag borde kunna få in lite rutiner nu när jag är hemma me Casper, barn äter ju lite och ofta, precis som vi ska göra. Jag får lära av Casper helt enkelt!

Det här är min utmaning från och med nu, laga och äta bättre mat, regelbundna måltider och mycket mindre gosaker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0