tacksam

Det kan vara svårt för människor att känna tacksamhet, speciellt när vi lever i det samhälle vi gör. Jag är tacksam för att jag har den mamma jag har, om jag hade haft nån annan hade jag förmodligen inte blivit den jag är idag. Hon har lärt mig att se saker för vad dom är, att känna glädje över det lilla och att vara ödmjuk. Visst har jag kanske svårt att ändra inställning och har svårt att låta människor komma alltför nära, och har jag en gång blivit sårad eller sviken, så tar det oerhört lång tid att hitta tillbaka till den människan. Vilket jag i å för sig kan tycka är bra, det visar att jag ser mig själv som viktig, jag tar inte vad som helst och kräver vissa saker av människor i min närhet.

Vi har läst mycket om just samhället, ansvar och individ under den här kursen. Alla borde ta sig en titt på hur man värderar olika saker och vad som är viktigt. Viktigt för mig är att Casper får en trygg uppväxt med glädje och kärlek som gör honom stark, nyfiken, trygg, ödmjuk och känner sitt eget värde! Självklart finns andra viktga saker men det här bland det viktigaste för mig. Det är vad vi lär barnen som kommer på kvittot, både för föräldrar och samhället ...


momma, mamma å Casper

mamma å Casper

Kommentarer
Postat av: Camilla

Så fint skrivet anna. Det stämmer verkligen.



Casper kunde inte ha en mer underbar mamma än dej.

Ha en jätte mysig dag med din lilla. Själv ska jag gå och snusa på babylukt nu;). Tack för det fina du skrev på bloggen:).



Massa kramar.

2009-09-18 @ 12:02:32
URL: http://osloliv.blogg.no
Postat av: Ann-Louise

Vad vore man utan sin mamma? Jag har svårt tänka mig ett liv utan henne och jag är övertygad om att du är en alldelens fantastisk mamma med helt rätt värderingar. Det märks på det sätt du uttrycker dig och du funderar mycket och tar ansvar ;-)



Ha en fin helg Anna!!



Kram Ann-Louise

2009-09-18 @ 17:17:33
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Ana

Så fint, ja utan mamma är man inte mycket...jag älskar min över allt annat...Kramis

2009-09-18 @ 17:53:47
URL: http://friskisense.blogg.se/
Postat av: mamma

ja, vad säger man......det känns varmt och bra att jag kunnat ge det du säger. Älskar dej.

2009-09-18 @ 18:01:51
Postat av: jessi

Fint skrivet! Jag är evigt tacksam för mina föräldrar. Det är så viktigt att vi som pedagoger finns för barnen i vårt arbete för alla har inte så lätt hemma och behöver få glädje, styrka, bra självbild från annat håll.



Stor kram till dig blivande lärare!



KRAM

2009-09-18 @ 19:53:38
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag håller med dig! Man får göra sitt bästa för att uppnå det man tycker är viktigt för sina barn. Fina ni är! M har sprungit på dig för några veckor sen :) hoppas ni får en fin helg. kramar

2009-09-19 @ 17:05:04
URL: http://theperfectwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0