höstpyssel ... härligt!

Eftersom jag känner en oerhörd lättnad nu när min tentamen är färdig så har jag unnat mig en dag utan böcker å sånt tjaffs :) det har varit vääääldigt skönt!!!

Tog en tur till Plantagen när liten sov, känns som att vi har spenderat rätt mycket tid där på sistone ... Så eftermiddan har vi spenderat ute trots att Casper är snuvig. Men som det stog på lappen från dagis, det är bra att va ute i flunsatider så det inte smittar så välldans ..

Vi handlade ju en massa perenner för ett tag sen å har ägnat rätt mycket tid till asjobbig grävning runt (eller vadå runt, kanske 1/6 bara) staketet för att få ner växterna. Måste säga att jag är mucho nöjd med resultatet och efter idag övervägde ja nästan att tänka om å bli florist eller trädgårdsmästare istället *haha* .. om det inte innebär att gräva i stenhård jord vill säga!!! Det är rätt kul att plantera, fixa å trixa med vilka blommor å buskar som e snygga med varann, ny hobby kanske!

Börjar ta sig! Blir riktigt fint tycker jag å det känns så mycigt när det ramar in

 

Har aldrig gjort såna där höstarrangemang innan, men de va topskoj! Roligt med lite färg under hösten också, det är ju inte bara på sommaren det är kul med blommor ... så ja å Casper har fixat härliga kombos av blommor å sallad :) medans pappa K har snickrat trappa!


Pumpor, sallad å blommor i salig röra :)

Känns trist att inte haft någon tid till bloggen eller er andra för den delen under den här veckan. Men ja tror ni förstår att prio ligger på familj och plugg ... det här får komma lite i kläm nu under tiden jag kommer in i det här med planering osv. Det är som upp å nervända världen i mitt liv just nu. Förra veckan va vi på skolan varenda dag, bara det är ju helt nytt efter att ha varit hemma med skruttis .. å ja sitter inte å ugglar direkt på kvällarna, när klockan är tio sover ja som en stock för första gången i hela mitt liv!! Har alltid varit en nattmänniska men de kan ja kyssa goodbye nu *haha* det bästa i hela soppan är att det känns spännande å roligt!!! Hoppas den känslan stannar för efter nästa vecka är det dax för VFU, praktik som det hette innan ... spännande, pirrigt å superhäftigt är känslorna inför det! Hade sån tur att ja blev placerad i Väsby där jag sökt, vi ska vara på samma under hela utbildningen så det känns bra med något rätt så nära.

Nu ni är det soffan å varma mackor som gäller :) hoppas ni haft en härlig helg .. å vecka för den delen!!

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Skönt att tentan är över! Hoppas den gick bra. Jag är bar ute vid Konrad en gång i månaden till och med så det är inte lätt att pricka in... nästa gång är tis 20/10, men då har du väl VFU?! Var bor du om man får fråga?



Så fint du gjort i trädgården, kul att även få fint till hösten när man annars bara låter det förfalla inför vintern. Bra gjort!!



Kämpa på Anna, det kommer att vara värt det!!



Kram!

2009-09-27 @ 23:07:13
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Therese

jättefint! Dyrt är det med, jag hoppas vi kan fixa till nästa vår på vår uteplats men jag räknade snabbt på det 5-7000kr så det fick vänta detta år.

Visst är de fina handskarna. Hoppas det går bra i skolan, själv har jag fullt upp med jobb och ta hand om Viggan. kram

2009-09-28 @ 00:46:53
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: cecce

Så fint du gjort i er trädgård! Verkligen!

Så fint har inte jag.

Ser ut som om du har lite känsla för det där med färg och form.



Hoppas du får en riktigt fin vecka!/C

2009-09-28 @ 10:47:00
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Så fint i trädgården!



Hoppas praktiken blir toppen

stor kram

2009-09-28 @ 11:36:37
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Bella

Toppen att du ser till att göra annat efter att du haft tenta. Jag har jämt haft svårt att lägga ifrån mig plugget efter något sådant. Men man behöver göra något annat än plugget, ha något på sidan av!



Hoppas det gick bra med tentan ;)



//Bella

2009-09-28 @ 16:38:43
URL: http://bellaellas.blogg.se/
Postat av: jessi

Så roligt för dig med VFU! Jag funderar på att ta emot en lärarkandidat nästa gång! Skoj tycker jag!



Fin höstkänsla i er fina trädgård!



KRAM

2009-09-28 @ 20:03:07
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

Så roligt för dig med VFU! Jag funderar på att ta emot en lärarkandidat nästa gång! Skoj tycker jag!



Fin höstkänsla i er fina trädgård!



KRAM

2009-09-28 @ 20:03:27
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Josefine

Vad fint, jag måste också köpta lite växter att ha i krukorna vid entrén!

2009-09-29 @ 13:36:04
URL: http://blaeld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0