förhoppningsvis en släng av höstsnuva ...

Har varit på VFU (nytt ord för praktik) möte hela dan idag, efter va jag helt slut kan ja lova! Mycket intryck, massa nya männsikor åsså fick ja träffa klassen som jag ska vara med dom 2 kommande veckorna. Allt känns jättespännande och pirrigt! Kul också så klart, ser fram emot att göra nånting själv med klassen, har suttit och funderat lite på vad man kan tänkas hitta på och det är inte lätt kan jag lova :) just nu lutar det åt någonting med tidningar, ska bara höra mig för med läraren så de inte jobbat mycket med det innan för då blir det kanske lite tråkigt ... annars ska jag fundera ut hur vi skulle kunna göra ett eget museum av nåt slag, det tror jag är skoj! Har ni förslag så hojta gärna, det tas gladeligen emot :)

Casper har varit hemma nu två dar från dagis för vi har varit småförkylda båda två. Igår hade jag som tur va inget inplanerat så vi kunde bara slappa hemma tillsammans vilket vi inte gjort på ett tag nu, så det va mysigt! Idag va farmor här eftersom ja inte kunde va hemma. Man märker efter en helg + 2 extra dar hur mycket energi han samlar på sig den lille :) speciellt nu när han vilat så otroligt mycket pga förkylningen. Så ja tror han kommer vara mer än glad när han kan röja lite me kompisarna på dagis imorron :)

 

Nu måste ja nog studdsa i säng .. annars blir det en seeeeg dag imorron då vi ska lämna skrutt 6.30 för att åka till skola å jobb :) puss på er å hoppas eran dag varit kanon!


Kommentarer
Postat av: cecce

Ja du..tårtan var god. Säkert ännu bättre i morgon när den stått till sig lite. Det mår alla tårtor bra av. Ska se om jag kan skriva ner hela receptet vad det lider. Ligger i startgroparna med en ny hemsida enbart med kakor och tårtor så jag sparar lite på recepten tills dess.



Tidningar i undervisningen är bra och brukar vara uppskattat. Finns en sida på nätet som heter tidningen i skolan (www.tidningeniskolan.se) där du kanske kan hitta lite tips. Kommer inte riktigt ihåg vilken årskurs du utbildade dej för.

Gör det enkelt och tydligt så brukar det bli bra.

Lycka till i morgon!

Kram

2009-09-29 @ 22:30:41
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Bella

Hallå :)!



Va bra att du tycker det känns bra med vfun, i vilken årskurs är du i?

Ja det stämmer jag plugga till lärare, men har inte bestämt mig riktigt än om jag ska läsa mot förskola-förskoleklass eller förskoleklass grundskolans tidigare år. Är i en förskoleklass nu, denna termin har vi individuell vfu.

Jag läser vid högskolan dalarna! Vart ligger konradsberg?

håll ut första terminen, den brukar alltid vara jobbigast, jag läser den språkade människan nu, och det är mycket roligare när man börjat med inriktningarna! Så även om det känns jobbigt nu så håll ut ;)!



kram

2009-09-30 @ 09:42:53
URL: http://bellaellas.blogg.se/
Postat av: Ana

Hej! Vad kul med vfu, har jag med nästa vecka...på en gymnasieskola! Tidningar är aldrig fel att jobba med!



Kramis

2009-09-30 @ 15:53:20
URL: http://friskisense.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Hur är det med förkylningen?



Måste vara så spännade för dig med skolan & allt :-)

trevlig kväll raring



stooor kram

2009-09-30 @ 19:07:47
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0