tröttis

Oj oj .. så trött ja är!! *gääääsp* Har varit på praktik två dar och det är mycket att ta in :) igår hade jag en liten grej med eleverna å det va skoj! Dom blev inte riktigt klara så vi fortsätter idag tror ja. Dom fick välja tidningsrubriker och skriva egen text, så får dom finskriva och klistra upp på stora svarta ark, sen ska vi kolla på dom riktiga artiklarna och jämföra + att dom får plocka ut ur ord texten som dom inte förstår och slå i ordbok och skriva in orden i meningar som dom själva förstår, annars lär man sig ju inget ;)

Åsså hade jag skrivit ner två saker på ett papper för att inte glömma ta upp med läraren, hon tyckte att den ena av dom sakerna skulle bli hemläxa den här veckan, det kändes jätteskoj! Sen ska vi göra 2 saker till vad jag vet nu, men vem vet, det kanske blir mer ...

Måste fylla på idébanken under helgen bara :) tipsa gärna om ni är inne å kikar. Det är nog inte helt lätt att hela tiden planera och komma på nya saker. Men efter tiden lär man sig väl vad som går å inte, jag lärde mig tex att jag måste vara mer förberedd än det bara går *haha* tog självklart förgivet att dom hade böcker att skriva i, men icke, så då var det bara att fixa papper så dom kunde sätta igång. Sen är det ju alltid lite småsaker som gör att tiden rinner iväg, fantasistopp, vill-inte-syndrom osv ... Men de gick bra ändå tycker ja, för att vara det absolut första jag nånsin gör i en klass! *stolt*

Jahapp .. ja ska väl ta å peta i mig lite frukost så jag orkar dagen .. lunchen är tyvärr inget att hurra för! Fy bubblan säger jag bara, jag förstår att barnen klagar på maten i skolan, för fy va dåligt det har varit dom här två dagarna! Om barnen äter sig mätta på mackor så säger det sig självt att dom inte orkar allt som ska göras i skolan, kanske ska ta å skriva till matakuten ...

Kikar in hos er senare hoppas ja, är ju totalt slut när ja kommer hem så det är knappt jag orkar laga mat ;) puss på er å ha en topdag!

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Grattis vad kul att det gick så bra och att du får beröm. Kul lektion du planerat. Men har du elever som inte vill!!! Har jag aldrig stött på ;-)

Vilka ämnen har du och vilken årskurs?



Ha, ha nu förstår du hur kvällarna ser ut här hemma efter en dag i skolan och att man knappt orkar laga mat....nej då det blir en vana och rutin till sist tro mig. Men i början brukarman arbeta för mycket.



Ha det bra!!



KRAMAR

2009-10-07 @ 20:40:06
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Bella

Så roligt för dig att det går så bra för dig och kul med beröm, ta det till dig :)



Inte konstigt du är trött med så mycket nytt, var rädd om dig och hoppas du får en bra dag imorgon efter en god natts sömn



Kramar Bella

2009-10-07 @ 21:46:36
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: jessi

Jag förstår att du är trött! Så roligt med praktik och uppgifter, man lär sig så mycket då!

Jag tror du kommer trivas, det är ju världens bästa yrke!

KRAM

2009-10-08 @ 11:27:32
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Maja: STYLE & LIFE by LEIA

Låter som att du trivs minsann:) skoj!!!! Och ja...det är klart att det är svårt med idéer i början, vad som fungerar, hur det fungerar etc...men som sagt: efter ett tag så har man lärt sig av sina tag och misstag:) Vet att min kära far som jobbat som lärare i 30? år har kört vissa saker i nästan alla år...det kommer nya klasser, nya barn, och med små förändringar så....



haha...nu svamlar jag på här....hihi....men en vacker dag får vi ta den dära sushin;)



kramar

2009-10-09 @ 16:47:27
URL: http://styleandlifebyleia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0