färdig med dagens sysslor

Va vi har kämpat på idag jag å lillskrutt!
  • Vi har fixat fint på gräsmattan nu när alla stenar äntligen är färdiglagda, sand å grus låg lite här å var så det har krattats ihop
  • Alla stenrester som sågats bort och en del trasiga har vi slängt i kärran, så nu har mamman ont i ryggen å axeln, men men, det är smällar man får ta :)
  • Så har vi sått lite i landet också, morötter och sockerärtor! Stog nåt om att så de där ärtorna i rundlar .. har ju ingen aning om vad dom menar så jag gjorde fyra cirklar å stoppade ner lite kulor :) morötterna gjorde jag bara en ränna mitt i landet åt å slängde i lite frön, antingen så får vi miljoners miljarders morötter i en länga, eller så blev det lite galet å inte en endaste kommer komma *haha*
  • Inne var det skitigare än skitigast så här har vi städat också! Fy va ja hatar när det är så smulit å skräpigt att man får gnussa fötterna mot varann efter varje steg man tar ... isch! Men nu luktar det rent och jag sitter här nöjd med dagens alla sysslor :)



































Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Vad kul med loppistips! Me like a lot!! Ska genast kolla in det sen! Norrtälje är en kanonmysig liten stad med mycket i loppis/auktionsväg under sommaren.



Jag bor söder om stan och där har jag mina loppisställen jag åker till. Har man tur finns det något där.



Vad bra att du tror jag grejar övningskörningen. Vi ska börja i glesbygden ha, ha i Norrland i sommar kanske ;-) Nej då det fixar sig.



Ha en bra kväll med Lillen.



Kram

2009-05-12 @ 21:42:06
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Sue

Vad ni är duktiga!!!! mer bilder vill vi ju se ju!!!! hihihi



Sicken lite sötstrumpa du haaaaaaar!!!!



Puss och god natt!

2009-05-12 @ 22:22:54
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: jessi

såå söt han är o vad bra att ha en egen hjälpreda! barn är så härliga i den åldern de vill så gärna hjälpa till o göra samma sak som vi vuxna!

2009-05-12 @ 22:39:46
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0