mumsigt goda kakor!!

Fick ett ryck i fredags ialli fall å slet fram bunkar, formar, plåtar å annat jox som behövs till bakning! Tänkte att Casper kanske ville va me å vispa å grejja .. mm de va skoj i si så där 2 minuter, sen sprang han omkring å käkade cheerios å placerade dom strategiskt runt om på hela golvet :)

Jag gjorde min älsklingskladdkaka som finns i Leilas bok, den är ljuvlig!! Testa den om ni vill prova en ny seg å god kladdkaka, men måste varna, den är beroendeframkallande *haha* Blev lite förvirrad när jag kollade receptet på nätet, där står det 175° å i boken står det 150° .. vet inte vilket som är rätt, jag har alltid gjort med 150° eftersom jag tittat i boken fram tills idag. Jaja .. ni får gå på känsla om ni nu testar receptet :)



Mamma gör så otroligt goda kolasnittar så ja testade såna med, fast Leilas recept för det verkade lite spännande med ingefära i .. dom blev toppengoa å rekomenderas verkligen!! Jag plattade nog till mina för mycket, annars va dom smarrigt goda å så där härligt sega ... *mums* ingefäran gjorde att det blev lite "sting" i kakorna å det va faktiskt gott!



Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Gud så gott det ser ut!! Älskar kladdkaka och min dotterr brukar baka den ofta hemma, dock ej det receptet. Måste prövas snart. Brukar också göra kolakakor som sonen älskar ha, ha men har inte pro at att ha i ingefära! Bra tips som omväxling.



Överjärva gård verkar ju vara nått för mig som älskar loppis och antikt. Måste googla om var det är exakt. Bor ju i södra Sthlm.



Ja de rosa blommorna är så fina, är ampelväxter men passar bra mot väggen tycker jag.



Ha det så bra och Kraam

2009-05-10 @ 22:03:04
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Camilla

Mums, ska genast testa. Hoppas ni får en fin kväll. Kram

2009-05-10 @ 22:19:16
URL: http://osloliv.blogg.no
Postat av: Sue

Oj vad du har varit duktig!!!!!

Får försöka hålla mig ifrån sånt där gott gott inför beach 2009....hur fan det nu ska gå!!!!

Man har ju en förkärlek till allt gott ju!!!!



Ser jätte fint ut!!!!



Ha en bra början på veckan du söta!!!!



Puss

2009-05-11 @ 06:01:07
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Therese

Två av mina favoriter, jag kan äta kolakakor så jag får ont i magen:) Vart köpte ni tunneln? Jag ska köpa en senare till Viggo så skoj fast enkel grej.

SV: jo jag är riktigt nöjd med tröjan, gillar detaljer. Har fixat med Viggos fönster, ska snart lägga upp en bild. hej så länge!

2009-05-11 @ 12:31:19
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: kristin

hej tjejen!! va du legat i och bakat, ser riktigt mumsigt ut :) fasen alltså, ja måste bli bättre på att använda leila-boken!



överjärva gård låter spännande, man skulle kanske ta å göra sig en utflykt dit. ja just ja, butiken utanför uppsala som vi besökte var biskopsgården i bälinge. supermysigt och fint, inte så stort men mycket inspiration. väl värt ett besök! så fullerö är bra? tänkte om jag skulle tagit med dom dit också, men så blev det inte... bor du i närheten av uppsala?



kram

2009-05-12 @ 10:44:01
URL: http://sunshinyday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0