helt jävla obegripligt!!

Jag blir så illamående när jag läser om barn som far illa, ännu värre är det när det är barnets egna föräldrar och/eller deras styvföräldrar som skadat dom. Jag kan bara inte förstå HUR man för det första tänker tanken och sen faktiskt går från tanke till handling. Bara det är ett enormt stort steg!

Jag förstår att det saknas både det ena och det andra, så som spärrar och liknande hos dom här personerna, men återigen, HUR kan det vara så illa ställt att man utsätter ett litet försvarslöst barn mot sånt här??

Läste på Facebook förra veckan om en liten flicka som blivit misshandlad till döds av sina egna föräldrar och andra familjemedlemmar, alla i en hel familj kan väl inte vara så skadade??
Nu stog det om ett annat barn på aftonbladet och tårarna bara rinner nerför kinderna samtidigt som magen vänds ut och in!!!

Ett straff på 12 år är ingenting tycker jag, självklart bättre än inget men vad är 12 år mot våldet som det här barnet har stått ut med och dött av?? INGENTING!!!
Det första som ska ske vid såna här fall är enligt mig kastrering, spelar ingen roll om det är kvinnor eller män, dom ska bara inte ha chans att kunna skaffa fler barn eller egna om det inte är deras biologiska barn som dom dödat eller misshandlat.

Nånting måste göras för att skydda alla dessa barn som far illa runt om hela jordeklotet, det är helt oacceptabelt att sånt här kan och får förekomma!

Kommentarer
Postat av: Therese

ja det är fruktansvärt, ett hårt straff med samhällstjänst kanske vore nåt, att få uppleva

vad de utsätter barn för själva. Fattar inte att man kan skada ett oskyldigt litet barn. SV: Ja vi

får hoppas han får dina fräknar, jag har med lite fräknar men de ligger i en klump på näsan :) blir så när jag är i solen. Hoppas du har röstat på mig !? hatar egentligen tävlingar, vill inte förlora!

2009-05-22 @ 22:54:48
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: kikki

jag antar att det ar baby P du syftar pa..det har vart rabalder om honom harborta...helt sjukt, socialen var hos honom jag vet inte HUR manga ganger, han blev aldrig ens omhandertagen. han var tom till lakaren bara dagar innan han avled och hon MISSADE hans brutna revben och alla blamarken...what the fuck xxxxxxxxxxxxxxxxx puss

2009-05-22 @ 23:16:44
Postat av: Ann-Louise

Man blir helt tom när man läser nått sådant. Men skulle man tänka på det hela tiden skulle man bli tokig tror jag. Människan kan vara grym, det har bevisats om och om igen.

Det sägs att i varje skolklass finns 2-4 elever som far illa, så det gäller att ha ögonen öppna men samtidigt undrar man hur många man missat genom åren =0(.



Ha en bra helg.



Kramis

2009-05-23 @ 09:52:30
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: STYLE & LIFE by LEIA

Ja det är så hemskt att det blir overkligt.



Visst kan jag förstå vissa tankar....finns stunder då jag känner att jag inte fixar detta att vara mamma och bara vill gå hemifrån och låta Neo klara sig själv. Men det tar ca 2 sekunder från att tanken uppkommit tills jag får extremt dåligt samvete över att jag ens kan komma på idén......och då är det ändå ljusår från att övergå till handling....nä det är ofattbart.



Men nu hoppas jag iaf att ni njuter som bara tusan av semestern!!!!!!!



ps: nja.....Neo är fortf lite för liten för att kunna roa sig med babygymmet....även om han är 3½ månad så skulle han ju inte vart det eg....



kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0