en liten förklarning

Ann-Louise frågade hur jag gör min islatte, å det kanske inte va så lätt att förstå mitt virrvarr av allt i det inlägget :) så jag skriver en liten förklaring ...

• Gör sockerlag av lika mycket socker som vatten, i det här receptet 4 dl av varje
• Blanda sen alla andra ingredienser i det så att allt löser sig finfint
• Sen kan du spara allt i en kanna i kylsen för att göra iordning när du behöver, det håller sig länge där!
• Sen häller du lite granna i glasen och blandar ut med mjölk. Jag brukar inte behöva så mycket för jag tycker att det är ganska starkt, men det får ni prova å avgöra själva, snällt va ;)

Å eftersom jag älskar allt sött så brukar jag ha lite vanilj suryp i för det är mumsigt gott kan jag lova!! Om ni gillar nån annan så funkar ju det med, tex choklad, mint, hasselnöt eller va ni nu kan tänkas gilla .. Lycka till!!

Kommentarer
Postat av: jessi

tack för receptet, ska testas en solig dag!



kram

2009-05-04 @ 11:13:38
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0