nångång i livet??


När folk berättar att de ska åka vasaloppet undrar jag om allt står riktigt rätt till .. men det är nåt magiskt över det hela! Så fort ja ser en glimt av de där (speciellt blåbärsstånden) så får jag ett enormt sug att åka det där toklånga loppet på pickelskidor!! Nångång i mitt liv ska jag göra det, så är det bara!

- Du vet inte vad du ger dig in på, fattar du inte det??!!
är Kennys kommentar om mitt sjuka behov att tvinga mig själv fram 9 mil på skidor!

Så är det förmodligen, men vilken känsla om jag faktiskt skulle ta mig fram .. lyckan man känner då är nog obeskrivlig! Klarar man det klarar man i stort sett vad som helst kan ja tänka mig!

Hmm .. undrar ja hur man ska förbereda sig inför ett sånt där lopp
  • mycket pasta
  • havregrynsgröt blir väl ett måste antar jag
  • godis är väl inget direkt alternativ förutom nåra chokladbitar i midjeväskan för att peppa sig själv ... i spåret alltså!
  • hård å slitsam träning .. som måste inkludera längskidsåkning, annars blir det nog en redig chock!
Tja, svårare än så är det kanske inte *hehe*

blabar.jpg
ett äkta blåbär skulle jag nog känna mig som!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0