pippi on the loose

Vad är det som händer här egentligen?? Det vimlar av fåglar här på tomten, vi har haft koll på ett bo i änden av förrådet och ett annat i andra änden av trädgården. Imorse när vi kom ner för trappen så flög en liten pippi in i rutan med en rejäl duns, som tur va så kunde den flyga vidare .. däremot lämnade den lite fjädrar som minne


Nu innan läggdags va vi ute å lekte medans pappan, morfar å farfar pysslar ihop poolskyddet. Då springer Casper ner mot boet i förrådet å pekar å har sig. Å där hör jag små små pip å ser en liten fjäderboll som sträcker ut sina pyttevingar å gapar stort med sin ytterst lilla näbb!! Han hade ramlat ur boet å måste ju ha varit så rädd .. blev nog inte bättre av att Casper slungar iväg sin jävla flaska mot lilla pippin! Men sen så satt han snällt på trappan å pep han med, precis som fjäderbollen :)



Sen föll en till ur å medans jag skulle stoppa tillbaka den höl jag på att trampa på en annan, antingen så puttar dom ut varandra eller så har dom flygträning. Men jag undrar ju en sak, hur fasen gör dom när det går åt pipsvängen med flygningen, finns ju inte suck att ta sig dit upp för dom om ingen hjälper dom! Så efter dom två tejpade jag för hålet lite så dom inte skulle trilla mer. Så gick jag ut igen för att kolla till dom å vem står där nere på gången, jo lille tussen så klart å när jag skulle peta in honom så satt två andra på hög där inne å gapade å ville inte alls släppa in honom. Då blev det extra hög tejp :) Nu hoppas jag att dom håller sig på plats!


Kommentarer
Postat av: Therese

SV: ett gästspel på jobbet bara tre dagar till fredag. super kul! Mysigt med fågeln, känner igen det där med nya vanor, små förändringar brukar hjälpa...... Fint med ängeln, idag så kom jag på att vi ska fixa med lite blommor på uteplatsen. kram så länge

2009-06-03 @ 23:10:56
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: jessi

Dramatik i vardagen på hög nivå! stackars små rädda fågelungar, tuff träning det där om det var flygövning...



Ha en bra torsdag vännnen!

2009-06-04 @ 13:41:10
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Djurräddarna in real life! Svårt veta vad man ska göra? Oftast sköter ju naturen om allt själv men synd om det skulle komma en katt förbi.



Här fixas för fullt inför studenten i morgon! Spännande.



Ha det bra.



Kramar

2009-06-04 @ 15:19:38
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Oj då,

hoppas det går bra för den lille pippin



hoppas allt är bra med er

Kram Anna

2009-06-04 @ 21:18:01
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0