apperence is everything

Tesse slutade skolan härom dan å självklart bakade vi lite :) det blev både en fryst jordgubbs cheesecake och katalanska maränger. Det här med att följa ett recept, tja det är kanske inte så tokigt ialli fall. Vi hade lite bråttom å fick stressa kakan in i frysen innan kladdkakebottnen va riktigt kall .. därför tog det låååång tid innan den va klar! Hade inte ens fryst ordentligt när vi serverade den, men tiden tickade iväg så det fick bli som det blev när det inte blev som det skulle :) tror att alla va nöjda ändå för smaken var det inget fel på kan jag lova!

Receptet till cheesecaken hittade jag hos Bella


Det var väl kanske inte världens bästa bakdag för oss, för i marängerna tror jag att det slank ner lite äggula å det blir ju lite knas då! Men men, fina blev dom ialli fall å redigt kladdiga inuti, som tur va så var det bara jag, Tesse å Casper som testade dom :) Casper han klagade inte utan fick sig en ordentlig sockerkick av allt sött!

Kommentarer
Postat av: Therese

mmmmM vad gott det ser ut, varför är der inte nyttigt med cheesecake? Hoppas det blir bättre väder idag.....

2009-06-11 @ 11:41:06
URL: http://theperfectwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0