sugen på chokladsås??

Here goes .. nu ska jag försöka sammanfatta helgen så gott det går :) Vi kom ner till Lidköping i torsdags till ett färdigdukat långbord, fyllt kylskåp med öl, vin, sprit, cider å cava, full rulle i köket å några mer uppskruvade personer än andra :)


På fredan va alla ditbjudna till midsommarlunch vid 11 tiden, när alla droppade in vart vi indelade i lag å skulle lösa en massa olika uppgifter som tex hur långt det är mellan ica butiken i Gäddede och hotellet (då är det tur att våran kusin bor där så jag hade nån att ringa *haha*), hur många tänder två av barnen på kalaset hade, hur många trappsteg det finns i nåt hus i Danmark osv osv ... Självklart hade vårat lag mest poäng å mutan vi hade va inte så pjåkig heller, för det gick självklart att muta lagledarna :) däremot vann inte våran muta för nån i andra laget gav bort en Milano resa, men jag tror mer på våran lyxhelg i förorten *haha*

Hur som, när vi blivit indelade i lag å fått reda på lite blandad info säger Martin (min bror) å Carsten (brors flickväns kompis kille) att så här kan man väl inte gå klädd på ett bröllop!!! Så dom sprang in å slängde av sig sina jeans å kom ut i kostym å va så fina!!! Sen stog borgmästaren å väntade under midsommarstågen så helt pang poff blev det dubbelbröllop till allas stooooora förvåning! Tror att alla stog med hakan i backen å undrade va som hände :) ingen kunde väl nånsin tro att Martin å Camilla skulle gifta sig, men det gjorde dom!! Å kan ni gissa om jag är glad att vi bestämde oss för att åka ner?!
Ingen visste nånting, inte ens brudens mamma .. de ni!





När bröllopet var färdigt åt vi en massa god mat å sen dansade vi runt stången! Sen va det partaj hela kvällen. Casper har nog gått runt på enbart socker i helgen tror ja, festisar hit å dit, lite kex för att få i honom nåt, en köttbulle eller två om vi hade tur å givetvis lite popcorn, chips å salta pinnar! Lite mutor funkar ett par dar ialli fall ...


Det va inte förrns riktigt sent som festen kom igång ordentligt! Så jag hade ju svidat om nästan men gick ut å partajade lite i tights, linne å stooor kofta :) Tror Camilla va sugen på att byta outfit med mig för hon tyckte jag va sååå sexig *haha*



Dan efter va det ett mer segt gäng som klev upp .. förståligt eller hur *hehe* Tanken va att vi skulle ha skjutit lerduvor å haft en massa lekar men det blev nåt strul med lerduveprylen så vi fick leka en massa annat istället. Jag har aldrig sett mig som en tävlingsmänniska, men nu har jag förstått hur det egentligen ligger till .. jag är en så sjukt dålig förlorare så jag avstår helt ifrån tävlingar för jag vill inte visa det hemska humöret som kommer fram när det inte går som jag vill *haha* blev helt galen när vi lekte lekar å min bror som är lagledare uppenbarligen höll på andra laget :) men tillslut blev det oavgjort för jag å Hanna stretchade nog ut allt som gick i låren för att få tag på den satans påsen som Carsten så snällt blötte med öl till sist å tröck fast den på plankan! Om det va svårt innan så var det näst intill omöjligt kan jag säga!!! Men det gick *nöjd* bara en söm som gick i mina chinos ... tog ialli fall inte av mig brallorna som Jörgen gjorde året innan :)






Vi fick ett uppdrag innan vi åkte ner, vi skulle köpa 40 svenska flaggor med pinne .. så när vi kom fram gick Jörgen, Carsten å barnen ner till vägen för att sätta upp både de svenska å danska flaggorna. Som ni kanske förstår är Carsten från Danmark ... så att helgen blev lite grötig är kanske inte så konstigt trots allt  :)




Tja .. har väl egentligen en hel del att skriva men nu tycker jag att jag fått me det mesta å framförallt det bästa!! Att mitt lag vann tävlingen å att alla som fick i uppdrag att köpa flaggor faktiskt gjorde det! Det här med bröllopet va ju liksom bara ett plus i kanten ;)



Vill så klart avsluta med att säga GRATTIS era tokar å hoppas att ni får ett fantastiskt fortsatt liv ihop å att ni bjussar på fler goa partaj ... puss på er!!!



Martin, Camilla, borgmästaren, Anneli och Carsten


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej Vilken fantastisk helg du verkar ha haft.

Va roligt med ett bröllop som ingen anade om.

Hoppas att man får vara med när du gifter dig.

Vi hade trevligt i stugan.

Har en massa att berätta fast det är inte riktigt läge ännu att berätta men jag lovar att berätta när allt är klart.



Ha en riktigt bra sommar kram Erica

2009-06-22 @ 18:17:07
Postat av: Maja: STYLE & LIFE by LEIA

OJ!!!!! Först och främst hejja dig som orkade kränga iväg ett stycke lååångt och trevligt inlägg och sen GRATTIS till brudparen!!!!!! Jisses va skoj....och inte bara ett bröllop utan två. Mest imponerande är nog ändå att brudens mor inte visste något....det är ta mig tusan riktigt strongt!!!! Jag som inte ens kan låta bli å fråga A om vad jag ska få i julklapp 75ggr....per dag.



Kramar

2009-06-22 @ 18:56:10
URL: http://styleandlifebyleia.se
Postat av: Bella

Oj oj oj vilken helg du haft!!! Såå kul med bröllopet, GRATTIS till dem!! ja allt verkar bara ha varit toppen!! Riktigt kul att läsa och att se på alla fina bilder :)



Jag kan bara erkänna att jag är riktigt tävlingsmännsika, hatar att förlora, men är nog inte jättedålig förlorare... Hoppas andra tycker det med ;)



Hoppas du haft en bra dag i det underbara sommarvädret



Stora kramen Bella

2009-06-22 @ 20:59:12
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Ann-Louise

Kul inlägg att läsa! Förstår att ni blev överraskade MEN vad skoj att vara med om!! Såna spontana skar beundrar jag folk för att de gör ( ja det var väl välplanerat från deras sida)!



Hoppas du har landat i hemmet nu och att träningvärken gett med sig - men det ska kännas att man haft kul!



Kramar och Grattis till brudparen!

2009-06-22 @ 22:55:03
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja det var en tophelg! Klart du får va me Erica .. om de nu blir nåt bröllop vill säga :) han har frågat, jag har svarat, så nu är det väl bara att vänta å se haha



Å vad har ni klurat ihop mån tro?? Nyfiken i en strut hoppar upp me en gång :)



Stor kram å hoppas allt är bra där uppe!! Å där ni andra är också :)

2009-06-22 @ 23:02:41
URL: http://morannas.blogg.se/
Postat av: Erica

Hi hi va roligt säg till om du vill hjälp att planera eller fixa något så finns jag där för dig.

Kram Erica

2009-06-23 @ 18:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0