en sann nattuggla

Oj oj .. klockan blev visst alldeles för mycket :) har en tendens att bli det när jag sitter å knappar på burken! Nu är vi på Böda Sand, dit vi ville från allra första början, till å börja med bara för inatt, men dom trodde att det skulle finnas plats för nån natt till å det håller vi tummarna för, här är helt toppen!! Nog för att det är lätt att bara packa in allt i "huset" å åka, men det kan ju va skönt att stanna till på ett riktigt bra ställe med gött väder också några dar!

Två nätter tillbringade vi i Köpingsvik och där var det också jättefint! Toppencamping med helt otroligt snäll å trevlig personal, stället hette Gröndal eller Grönhags Camping, har totalt släppt det här med kontroll på saker å ting, rätt skönt faktiskt. K han fixar å trixar med logistiken å det får jag va tacksam för *haha*



Jag gillade stranden där nere men K han är lite förälskad i just Böda, så därför har vi förflyttat oss hit :) Casper han sitter å kikar på DVD när vi åker å det funkar fint, tack å lov!! Allt blir ju lite upp å ner när man är borta så här, för Casper också, han är uppe rätt sent å har inte alls lust att sova när ingen annan ska göra det. Men ikväll gav vi honom flaskan i hans säng å gick ut å satte oss, då slocknade han på en gång :) innan spelade vi en omgång minigolf å som tur va hade jag mina bra-förlorare-skor på mig :) blev sist med 3 futtiga poång!!


Casper har det härligt på stranden!!

På Astrid Lindgrens värld spenderade vi x antal timmar å va skapligt trötta när vi tagit oss runt alla små byar å allt som är så fint uppbyggt! Det kändes lite speciellt att gå omkring där å tankarna vandrade lite överallt, ständigt fanns Astrid och hela hennes otroliga person i bakhuvet. Vilken människa hon var! Fantasin hon hade skulle man ge nästan vad som helst för, vad vore världen utan hennes underbara sagor?? Casper är ju lite för liten, men han hade nog rätt skoj han med när han sprang omkring och allt va i hans storlek :)


Så liten Nils Karlsson pyssling måste ha känt sig ... Små små bullerby hus fanns uppställda


Bröderna Lejonhjärta väcker alltid extra starka känslor tycker jag, det är en så vacker men sorglig saga. Pippi hade födelsedagskalas och alla va så klart inbjudna :)


Söta skyltar fanns det i var å varannan korsning, mellan alla små stigar jagade jag Rasmus å Oskar som va ute å luffade, ville så gärna höra luffarelåten som är så fin :) Här är köket som Lotta-filmerna spelades in i, hela gatan är ju uppbyggd där, med hålet i staketet också som Lotta springer genom för att komma till tant Berg!


Nää min vänner, nu får det allt räcka för idag! Bjussar på lite mer bilder imorron förhoppningsvis, beror ju på vart vi hamnar och om burken vill va me :) hoppas ni har det härligt hemma eller vart ni än befinner er! Tack söta rara för era fina kommerntarer igår, när allt är jobbigt är det svårt att sätta ord på känslor och tankar. Nu känns det bättre och jag hoppas att allt kommer lösa sig till det bästa.

liten notis .. precis framför mig sitter två söta ungdomar som försöker hålla sig borta från sina föräldrar å hittar på den ena lögnen efter den andra i luren för att få några extra minuter på sig att pussas å kelas *haha*

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Skönt höra att allt känns bättre nu. Verkade ju helt nattsvart nyss!



Fina bilder. Verkar som A.L värld är helmysigt. Har aldrig varit där och nu är ju mina barn stora!



Fortsätt ha det bra nu.



Kram

2009-07-16 @ 15:48:03
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Bella

Ååh, vilka härliga semesterbilder!!! Och så roligt att ni fick plats på Öland nu när ni ville dit!!



Ja, vad vore världen utan Astrid Lindgren, många bra sagor och berättelser fattigare i alla fall, hon har verkligen skrivit så mycket bra...



Hoppas att livet inte är för tufft mot dig utan att saker börjar få en ljusning...



Stor kram till idg

2009-07-16 @ 21:50:55
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Annas inspiration

Vad skönt att höra att det känns bättre.

Era semesterbilder är superhärliga!



ha det så gott

kramar

2009-07-17 @ 20:59:03
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0