ibland vill man vara outside the box!!

Igår va vi på IKEA å spenderade några timmar .. som man brukar :) kan ju tillägga att vi INTE var ensamma!! Det var kanske en dum dag att åka för allt började lite tokit här hemma med en mer eller mindra galen Casper som bara skrek å skrek å definitivt inte ville äta eller låta oss göra för allt allt allt ska han bara göra själv!!! Har svårt att inse att han kanske befinner sig i trotsåldern redan nu, han är ju faktiskt bara 17 månader *hjäääälp* söta Jessi svarade på mina frågor jag hade runt det här och allt blir förmodligen mycket enklare om man tar några djupa andetag å försöker se klart på hela situationen när han sätter igång, vilket inte är det allra lättaste när man inte är hemma.

Vi bestämde oss för att åka fast att han vägrade i sten att äta frukost bara för att han inte fick göra själv, i bilen till IKEA fick jag knappt titta på honom då skrek han rätt ut. Framme på IKEA va allt rätt lugnt, tills vi skulle sätta oss å äta ... då bröt helvetet lös kan jag lugnt säga!!!! Å det hela började med att han inte fick dricka själv ur en mugg (vilket säger sig självt när han bara tippar allt över sig hela tiden, 3 dl lingon dricka är inte det man vill ha i knät resten av dan!!!) så vi försökte med allt! Han fick äta själv, vi hjälpte honom, han fick gå ner på golvet, han fick sitta i knät, han fick vara i vagnen ... ingenting hjälpte! Han skulle ha den där koppen men det fick han inte och jag har aldrig sett honom så här. Han skrek å slängde sig, vred sig i famnen, slog å sparkade och var nästintill svimfärdig när han kippade efter andan. Tillslut gav jag upp å gick därifrån med en helt rabiat Casper i min famn ... efter en stund i vagnen somnade han och det var nog en väl behövd tupplur som han fick! Det här med att sätta gränser är svårt, men svårare är nog att ta tag i alltihopa efter att inga gränser satts!!

Nåja, vi tog oss igenom stora lådan och som vanligt hade vi med oss en massa saker hem :) hittade jättefina tavelhyllor att sätta i Caspers rum för bara 49:- styck, vad är det med mig å rea nu för tiden *haha* på lampavdelningen fanns jättefina lampor som skulle passa perfekt i vårat kök, å det gjorde dom också! Lite sängkläder blev det med, vi har dubbeltäcke å det brukar inte finnas så mycket att välja på till det på IKEA men nu hade dom fått in jättefina så vi tog 2 olika. En massa ramar stog på inköpslistan, men inga ljus .. hör å häpna *haha* Tja .. det va väl det mesta tror ja, förutom en superfin å bra dammvippa som jag mest köpte för färgens skull, men när jag testade den här hemma så verkar det vara ett superköp, rekomenderas varmt :) det konstigaste av allt va väl kanske mysdressarna som fanns närmast kassorna, för 149:- fick jag med mig en svart plyschdress hem som förmodligen blir en riktig favorit att mysa omkring i här hemma kalla kvällar!






Höll på att glömma, vi hittade en fin bok fylld med härliga bilder från nio helt ovanliga hem :) har du ett IKEA kort får du den för 99:- istället för 300:- ...


Kommentarer
Postat av: Lina

Ja, ungar....vad säger man? Jag har 3 vildingar här hemma som alltid inte gör som man säger.. =)Fina fynd på ikea! Ha det gott! Kram Lina

2009-07-06 @ 15:23:51
URL: http://homebylina.blogspot.com
Postat av: Lisa

Outside the box or not! Now your in - GRATTIS till halsbandet!

2009-07-06 @ 16:40:33
URL: http://lisenis.blogg.se/
Postat av: jess

inredningsboken är helt underbar, jag älskar den!! bra köp! ert hem är såå fint, köket såå fräscht o snyggt!

jag tycker det lät som ni gjorde det bra, hur bra det nu kan bli på ikea med skrikande unge.. hihii.. ibland händer det att barn på förskolan sätter igång på en buss... alla liksom tittar på en o förväntar sig att man ska fixa det, helst snabtt med. ha haa men det är som du säger inte så enkelt alltid!



kramisar

2009-07-06 @ 17:04:08
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Ojoj jobbigt såklart att han blev så arg under IKEAbesöket,

kan tänka mig att lillen var trötter sen.



Ert kök ser jättefint ut,

de där tavelhyllorna var billiga & fina. Planerar att göra den där fotoväggen någon gång...



Kraaam

2009-07-06 @ 21:48:56
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Bella

Inte lätt att var liten och heta Casper och vara 17 månader, vill bestämma själv, men klarar inte av allt själv... Frågan är om det inte är ännu svårare att vara förälder till barn i den ålder, vet inte, men jag kan bara gissa att man kan bli så arg på den lille som man älskar mest att man inte riktigt vet hur man ska hantera situationen ibland... Råden överlåter jag till andra som har egna barn att ge dig, men ni fick ju i alla fall efter mcyket om och men med er en hel del fint hem från IKEA :)



Hoppas du har en lugn :) och skön måndagkväll



Stora kramen Bella

2009-07-06 @ 21:53:59
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0