sockerpullan å salte peter flyttar in ...

Sitter i husbilen på väg upp mot Göteborg, nu har vi lämnat loppisarnas förlovde land (Skåne) efter oss och jag saknar det redan :) vi har sprungit in å rotat å tittat i massor av härliga loppisar!! Lite har vi fyndat men visst finns det massa massa mer som jag skulle vilja ha, lite svårt är det dock att få med sig allt i husbilen *haha*

Inatt sov vi på Johans gård, en jobbarkompis till K. Johan och hans fru Anette letade reda på en gård i Skåne och har under ca 2-3 år rivit och byggt upp alltihopa och det är sååå fint! Allt är inte färdigt än, i å för sig blir det väl aldrig riktigt klart när man har hus att pyssla med. Men dom är på god väg och jag har så klart varit framme med kameran å fotat :)




Här är lite bilder utifrån, har lite problem med att lägga upp bilder så det fick bli så här, klicka på dom så blir dom stora å fina :) Det ser verkligen ut som någonting taget ur Bröderna Lejonhjärta, så sött å mysigt. När man åker förbi alla dom fina gårdar å öppa vidder som finns här nere blir jag allt lite sugen på att ha en liten gård att pyssla med. Å tänk alla fina grejjer man skulle kunna hitta i omnejd att inreda med ... lycka! Vad vore väl livet utan drömmar ??



Det är två hus på gården, ett lite större där Johan och Anette har sitt och ett lite mindre för gäster. I gästernas badrum fastnade jag för två stora stenar som va fastkaklade i golvet, det är tydligen berget eller en stor sten som var där innan, häftgit att ha det kvar tycker jag, det gjorde det hela mer levande! Hos alla jag kommer till hittar jag små roliga, fina, smarta å häftiga saker som jag själv gärna skulle vilja ha, det är kul att få inspireras lite av alla andra å kanske norpa en idé eller två lite här å där ifrån! Den här stegen som handdukar hänger på gillar jag skarpt, speciellt att den är lite ojämn och inte ser så där fabrikat-gjord ut. Genom det där fönstret skulle jag kunna sitta å titta flera timmar, dels på utsikten men också för att det är enkelt och fint, en staty och en fin blomma, mer än så behövs inte ... Till Caspers stora förtjusning låg det stenar runt eldstaden och dom plockade han glatt upp, men dom fick vi snabbt lägga tillbaka för vi hade ingen som helst lust att höra krasch å bank där inne!

Under våra loppisrundor har vi ju hittat en del, har inte bild på allt just nu .. men det kommer väl det med senare :) har hittat lite att inreda Caspers lilla lekstuga som vi ska göra till honom. Kockums fina emaljerade muggar mm passar ju kanon att hänga å ställa i en lekstuga, de tål det mesta och är otroligt fina tycker jag. På en loppis hittade vi en mugg, men idag fyndade jag två till och en potta som antingen får åka dit eller så får den agera blomkruka .. Hade spanat in en så söt gammal servis genom ett fönster igår, men så var det stängt. När jag kom dit idag så hann jag bara in genom dörren för att se att någon precis köpte varenda del! Besvikelsen va stor kan jag säga!! Men men, det va väl helt enkelt inte meningen att jag skulle ha den .. eller som jag sa till K, jag hittar kanske en likadan men till bättre pris *haha*



Vi har letat efter sockerpullan och tillhörande burkar, nu har vi hittat den, salte peter, sill-burken och smör-burken, dom är så charmiga och jag längtar tills den vita hyllan kommer på plats i köket så vi kan ställa upp dom där! En gammal å fin karott eller vad man ska kalla det för, hittade jag igår också, det är kul med lite udda å annorlunda saker att ha i köket, antingen att lägga upp potatisar i eller kanske lite köttbullar :) Hemma hittade jag såna här äppel-lådor på Blomsterlandet för 250 kr styck, men när vi åkte genom Kivik fanns de att handla för ynka 65 kr, synd att vi bara hade plats för 2 ... ett bra pris för fina lådor att ha till det mesta egentligen, bara fantasin som sätter gränser!!

Imorron hoppas jag att vi tar oss till ett ställe i Göteborg som heter Grandma's, det har Jennie tipsat om och trodde att det va nåt för mig ... spänningen är oooolidlig *haha*

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Vilket fint hus de har och så mysigt de fått till det!



Ser att loppis Anna har kommit fram också KUL! Gillar allt som stavas gammalt och slitet - fniss!



Hoppas nu Grandma´s är så bra som du tror!



Kram

2009-07-21 @ 23:49:39
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: jessi

vilken underbar gård de hade o så fint renoverat o inrett! jag vill också ha en gård NU! hihii...



Wow vad fina loppisfynd du har gjort, kommer bli så snyggt hemma hos er sen!



ha det så bra i Götet!

2009-07-22 @ 08:45:55
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: jessi

vilken underbar gård de hade o så fint renoverat o inrett! jag vill också ha en gård NU! hihii...



Wow vad fina loppisfynd du har gjort, kommer bli så snyggt hemma hos er sen!



ha det så bra i Götet!

2009-07-22 @ 08:45:59
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Maja: STYLE & LIFE by LEIA

oj sicken jäkla inspiration....hur fint som helst. sKA BLI SÅÅÅÅ skoj å få se dina fynd sen:)



Ha´t så skoj i götet nu!



Kramar

2009-07-22 @ 11:06:56
URL: http://styleandlifebyleia.se
Postat av: Annas inspiration

Vad UNDEBART ni har det :-)



massor med kramar

2009-07-22 @ 20:51:43
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Anka

Det är bara att hålla med alla andra, de ser ut att ni har såååååå mysigt & med loppisar både här o där :0)

Ni har ju redan så fint hemma, kan det bli bättre???

Njut nu av semestern som är kvar.

Kramizar från oss i Odensala

2009-07-22 @ 21:33:32
URL: http://bandybruden.blogg.se/
Postat av: Bella

Wow vilken underbar gård ni besökt!!!



Tråkigt att lämna loppisarnas förlovade land, där du gjort så fina fynd, men nu är ni ju förhoppningsvis på väg mot nya spännande resmål :)



Kramar Bella

2009-07-22 @ 23:34:30
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0