men kör ... KÖR!!!

Å hej å hå ... nu har svettkörtlarna fått fart kan ja lova!!! Vi ställde in GPS:en på en camping här nere i Åhus å körde så klart efter den rosa markeringen som så fint visas. När vägen bara blir smalare å smalare å tillslut ser ut som en traktorslinga börjar det kännas lite småläskigt å konstigt. Plötsligt säger K

- Det här är ju för helvete militär mark!!
- VA???
- Skjutbana står det ju där!
- Nähä .. det låter farligt, säger jag å vet inte om jag ska skratta eller inte


Jag säger till K att bara köra, det måste ju ta slut nånstans, det är säkert bara en liten snutt. Men innan han får köra vidare måste han stanna så jag har bildbevis på vart vi varit *haha*

Efter ett tag känns det riktigt kusligt för mitt ute på ett jätte bamse fält är det såna där skyttevärn, gropar å delar av pansarvagnar här å var! Då blir ja nervös å börjar skratta hysteriskt .. ännu värre blir det när vi ser två bilar parkerade i skogen å människor med gevär som går omkring!

- KÖR DÅ!!! KÖR FORTARE skriker jag å känner att vända inte är ett alternativ!

Plötsligt får jag för mig att kolla vad det faktiskt stog på skyltarna å bläddrar i kameran ...



Tillslut ser vi hus å känner att räddningen är nära :) helt plötsligt kan man svänga ut på en asfalterad väg och vi är i ett samhälle, skumt! Det visar sig att campingen ligger 300 m längre fram å vi tittar på varandra å skrattar lätt *haha*

K kommer tillbaka efter att ha checkat in oss å skrattar gott ... Han berättade nämligen för killen i receptionen att vi kört lite tokigt å hamnat på militärt område.

- Aaaa ... har ni kört efter GPS??
- Jaaa ..
- Tja, det brukar bli så, ni är dom andra idag, åsså skrattar han!

Kanske ska uppdatera dom där kartorna som finns i alla PGS .. eller?? Va händer om det faktiskt skulle vara övning å dom skjuter å har sig där inne? Lite jobbigt å komma farandes med husbil, barn å hela köret då ...

Kommentarer
Postat av: Bella

Ha ha sitter här och skrattar högt för mig själv när jag läser om era eskapader ute på militärområden där man när man ser skyltarna förstår att det inte är helt lämpligt att vara ute och köra... Tur att det gick bra och att ni "bara" råkade ramla på campingen var ju en 10-poängare trots GPS:ens mindre bra vägledning...



Ha en skön kväll



Kramar Bella

2009-07-19 @ 22:49:54
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Ann-Louise

Skrattar också här i min ensamhet! Lite som filmen "Vi hade i alla fall tur med vädret". Men jag vet inte om din man är lik Gösta eller om allt var GPS:ens fel!



Ha en fortsatt skön semester.

Kram

2009-07-19 @ 23:14:49
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Ulla

Det låter lite som när vi var i Tyskland när vi campade på ett läskigt ställe "Ve are leaving now" är en bra mening i sammanhanget jag var helt hysterisk Fråga Kenny han vet

2009-07-20 @ 11:19:23
Postat av: jessi

ush vad otäckt! vilken tur att de inte hade övning just då!



hoppas ni får det bra på nya campingen!

2009-07-20 @ 18:22:03
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0