mobbning tillåtet i vuxenvärlden?

Debatt .. sällan jag ser det här men när jag råkar fastna så är det ämnen som upprör mig!

Idag handlar det om personer som vågar stå upp för sin egen åsikt eller kunna ta upp frågor som många pratar om på en arbetsplats, men som de flesta inte har mod nog att ta med arbetsgivarna. Det här ger mig nästan kalla kårar, för jag påminns om SSP som jag jobbade åt på Arlanda. Det är ett praktexempel på hur det går för personer som faktiskt tar upp problem eller har egna åsikter och tänker på personalens bästa. Såna människor har inget där att göra, det fick jag klart å tydligt förklarat för mig, inte muntligt kanske av de högsta hönsen, men sättet de fryser ut människor på och faktiskt söker och hittar på sätt man har misskött sitt jobb på. Vi pratar om att mobbning inom skolväsendet inte ska få förekomma, men hur är det på arbetsplatser? Där skulle man kunna tro att det är fullt acceptabelt, för det förekommer inom de flesta arbetsplatser och folk mår så sjukt dåligt. När till och med facket, som faktiskt finns till för att hjälpa och stödja de anställda, inte kan stå upp för oss och göra de jobb de faktiskt ska, vem ska göra då göra det och varför har vi egentligen fackförbund när de inte gör sitt jobb?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0