vad har hänt???

Har ingen vidare inspiration för tillfället .. inte för nåt känns det som! Håller på att bli galen här hemma för Casper är värre än vad jag nånsin kunnat tro att ett barn kan bli. Ibland räcker det med att vi tittar på honom så skriker han rakt ut! Mat är inte ens att prata om, vilket resulterar i att han vaknar varenda natt å ska ha välling. I bilen härom dan satte jag mig bak med honom för jag tänkte att det kunde va mysigt, mmm visst. Om man räknar slag, skrik å sparkar som mys så hamnade jag precis rätt. Fattar inte va som hänt, börjar fundera på om han känner av min nervositet som faktiskt finns nertryckt inom mig, både för dagis å min egen skola.

Han tycker inte att nåt är kul, spelar ingen roll om jag tar fram kritor, böcker, pussel, bilar you name it! Jag testar allt å han blir i princip tokig för det mesta! Duscha som han vanligtvis älskar va pest idag .. ingenting är rätt. Verkar i å för sig som att det gäller mig å K så han kanske har lessnat på oss, va vet ja. I helgen så fick ju dom som va här hjälpa honom, med allt! Han trippade iväg glad i hågen å gjorde precis som dom sa, samma sak när farmor å farfar va barnvakt härom kvällen.

Trodde aldrig att jag skulle säga det här men jag är faktiskt tacksam för att det är dags för dagis. Visst känns det både konstigt å lessamt med, men nu när han bara får stora spelet för allt så är det mer än tröttsamt att vara hemma med honom själv för K har ju börjat jobba igen ...

När han väl skrattar å är go så skär det i hjärtat att jag ens kan bli så trött å less .. men jag är inte mer än människa, man orkar å klara bara så mycket skrik å gnäll!

en vanlig syn dessa dar!!


saknar den här goa å glada killen!!

Kommentarer
Postat av: jessi

Det blir nog bra med förskola för honom, han får lära sig nya saker, träffa andra barn och komma till ny miljö. Det blir ju bra för dig med att få plugga o tänka på annat. Sen när ni ses så har ni hunnit vara ifrån varandra o sakna varann!



2009-08-04 @ 18:33:53
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Anka

Jag tror oxå att det är dax för förskolan!!!!!

Att dessa små guldklimparna beter sig bra ( skit bra ) med andra är ett friskhets tecken ;0)

Jag tror oxå han känner av din spenthet ( norska ) inför din skolstart... Som alla säger det blir bättre & bättre ;0))

Lycka till med dina studier & Caspers inskolning.

Kramiz

2009-08-04 @ 19:43:13
URL: http://bandybruden.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Försök att inta ta på dig skulden Anna. Det är inget du gör fel som gör honom till monster utan se det som en utvecklingsfas. Om du kan så försök låt honom vara i fred, strunta i maten några dagar - han kommer att be om den sen. Strunta i duschen - han kommer att bli förvånad och vilja duscha...osv. Det enda han inte ska få göra är att slå och såarka dig -då måste du markera men helst inte "reagera" argt.



Lämna honom när han är som värst i sitt rum så du får andas lite och åk hemifrån nån timme ensam när K kommer hem efter jobbet. Köp en tidning, sätt dig och drick kaffe i lugn och ro.



Jag var hemma med två barn i 3 1/2 år så jag känner igen såna här stunder...de går över jag lovar!



Kramar

2009-08-04 @ 20:05:26
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Låter oerhört påfrestande!

Svårt att se ljuset i tunneln när det är som tuffast med lillen kan jag tro..men det blir bättre!



Sänder massor av styrkekramar

2009-08-04 @ 20:42:18
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Therese

Det är nog så att de har ett 6e sinne så man får vara noga på vad man sänder ut. Men det är ju inte så lätt heller alltid. Jag har varit jättestressad för bröllopet den senaste tiden massor att göra och

det enda jag vill är att lata mig. Viggo har varit galen och skrikigt en massa. Hoppas det blir roligare snart. kramar

2009-08-04 @ 21:59:03
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Bella

Hej vännen!



Kan inte vara enkelt för dig just nu, men jag säger som Ann-Louise att du inte får ta på dig skulden, barn är barn och de ska igenom sina faser och jag gissar att det bästa är som att försöka att låta saker och ting ha sin gång, sen är det säkert precis hur tufft som helst under tiden, försök att få lite egen tid att hämta kraft och ork i och ta hand om dig...



Styrkekramar Bella

2009-08-06 @ 09:21:47
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Ann-Louise

Hoppas ni mår bra och "funnit" varandra igen. Ta stunder för dig själv, be nån nära om hjälp att få den tiden och ha inte dåligt samvete för det.

Du blir en ännu bättre mamma av det!



Stor kram till Er

2009-08-06 @ 09:46:07
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Maja: STYLE & LIFE by LEIA

självklart känner man så ibland....herregud...jag vill ju slänga Neo i sjön ibland men sen blir han glad å söt å gosig å då skäms jag som bara den över att jag ens kan komma på å tänka tanken...



Blir nog jättebra att han får börja dagis nu....å få ur sig en massa energi tillsammans med jämnåriga....då blir han nog go å gla`igen.



Kramar

2009-08-06 @ 12:58:06
URL: http://styleandlifebyleia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0