nöjd!!

Jahapp ... nu är det helg! Det har plötsligt fått en helt annan mening, nu när jag åker iväg, gör något annat på dagarna och får känna att jag längtar hem som omväxling, känns än så länge bra! Härom kvällen kändes allt skit och jag övervägde starkt att inte gå tillbaka ... började läsa en av böckerna (vilket visade sig vara helt tokfel att börja med!!!) och all min uppfattning om skolan och det jag tycker är bra var enligt den bara skit! Tillråga på allt fattade jag knappt hälften av det jag läst för orden va så fruktansvärt komplicerade och jobbiga, dessutom va klockan efter 21 så det gjorde väl sitt till kan jag tänka *hehe* tårarna sprutade och jag kände mig utmattad!!

Nu däremot känns det spänannde, roligt, utmanande och jätte jättepirrigt (för vecka 41-42 är det dax för första VFU'n = praktiken!!!) bra pirrigt men ändå :) jag har precis gjort färdigt uppgifter som ska vara klara till veckan, min enda lektion för övrigt nästa vecka, men nu har jag all tid till att börja plöja genom alla böcker!! Nu är det disciplinen att lämna Casper på dagis och faktiskt se det här som mitt heltidsarbete och göra det bästa av det som gäller ... wish me luck :)


litteraturlistan för den här kursen ... som jag sakta men säkert samlar på mig

Jag har börjat läsa boken "Att vara lärare" av Anne-Marie Kveli och den är jättebra! En betydligt bättre bok att börja med än den tunga "Att göra tänkande synligt" av Sten Arevik och Ove Hartzell, den här peppar, förklarar och inspirerar, tycker ialli fall jag! Har redan fått en massa tankar och idéer att kunna genomföra på VFU'n :) och det känns kul!!

Hoppas att ni får en helskön kväll och helg!

Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Åh så bra att du kom på andra tankar igen! Visst kan en del litteratur vara tråkig och oinspirerande, jag lovar, men ge inte upp än! Du ska ju bilda din egen roll som lärare!



Ha en skön helg och vad skönt att redan vara klar med nästa veckas uppgifter! Vecka 41 är ju snart!!!!



Kramar

2009-08-28 @ 19:30:43
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

tack :-)

hrm långklänning lite svårare, hör av mig om jag kommer på något bra. Har du kollat in asos.com?



HÄRLIGT att det känns bättre. Viss littertur är dödens tråkigt men kämpa på så blir det bra :-)



ha en härlig helg!

Kraaam

2009-08-28 @ 21:14:36
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: kikki

good work snäck =) alltsa d tar ett tag a komma in i akademisk lasnig & tankande...va inte sa javla hard mot dig sjalv..

puss pa dig

2009-08-28 @ 22:33:55
Postat av: Bella

Så skönt att du fått tillbaka lusten till att fortsätta läsa och lära efter dippen med den tröga boken! Måste bli en omställning efter mammaledighetenl, men jag tror du kommer fixa det här jättebra!!



Ha nu en skön helg och njut av ledigheten :)



Kraaaam Bella

2009-08-28 @ 23:18:36
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Therese

Hejsan,



det stämmer att han var där runt den tiden de skulle med ett tåg på stationen till Mora med jobbet. Nån dag efter skolan kanske vi kan ses i det området :) då jag kommer hem från jobbet.



Skaffa inte några böcker först du vet att de behövs, jag kopierade vissa böcker ibland. Känner igen det där med att längta hem att det fått en annan mening. kramar och ha en fin helg!

2009-08-29 @ 10:09:08
URL: http://theperfectwife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0