pojkar å flickor

Tillbaka i vardagen .. inte för att jag märker så mycket skillnad när jag är hemma med liten om dagarna :) Klart att det är bra mycket mysigare när K är ledig flera dar och vi kan hitta på en massa saker!! Känns tomt här hemma nu när det bara är vi två igen som ska ge oss ut på äventyr. Vi brukar gå på kyrkis dom dagar Casper inte sover .. så dum tid, 10-13 och 11-14 då sover han oftast. Va lite "orolig" första gången jag gick dit att det skulle vara religiöst och kännas tokigt, men det är helt toppen där nere! STOR skillnad mot vanliga öppna förskolan, där kändes allt så vimsigt och jobbigt! Mammor å barn överallt och stora syskon som röjde över hela stället när alla bebisar låg och sprattlade på golvet. Så vi va där en gång och aldrig mer!

Rätt kul för det är 3 killar som är ganska så lika i sättet, det är Casper, Isak och Theo. Dom kastar saker både på andra och hej vilt runt omkring sig, kör oftast järnet och tar vad dom vill ha .. dock är Casper bra mycket lugnare där är vad han är hemma. Det har han nog fått från mig *hihi* lite blyg inför nya människor och tar min tid innan jag låter nån komma för nära .. Tjejerna är helt annorlunda, sitter fint och leker, plockar fram saker och kanske tittar i böcker, lugna aktiviteter jämfört med killarna som knappt hinner tänka vad dom ska göra innan dom är på nästa grej!

Barn ska ju vara livliga så det är inget fel på dom *haha* blir bara lite orolig att han är för hårdhänt med andra barn, men det lär han sig hoppas jag med tiden!

Jag, ja sitter här med min obligatoriska morronlatte medans Casper vilar efter morronbadet :)

fastnat för det här med mittbena .. har jag väl aldrig haft tidigare, kanske när jag va mindre ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0