är jag så snäll ??

Vilken dag!! Hade ju lätt ångest imorse, de kändes mycket bättre efter ja pratat me tjejen på skolan. Va kul de e när man får prata me nån som verkligen vill hjälpa till, kollar scheman åt en å berättar om sidor på nätet ja kunde kolla lite hur förra terminen såg ut! Så det hela slutade med att ja tackade JA till min plats .. wow!!! Under dan har de svajjat lite mellan glädje å ångest, jag är riktigt stolt över  mig själv, att ja kom in! Så kommer hemska magknipen över hur ja ska göra med Casper, att ja på sätt å vis blir snuvad på massor me ovärderlig tid med honom *bränns i ögat* det bästa är att ja har lite mera tid att fundera å kolla upp dagis nu, 19 januari är det registrering å de tyckte hon att ja skulle gå på för att höra hur dagarna ser ut å hur mycket tid jag måste tillbringa i skolan. Känns bra att få extra betänketid!

Senare delen av dan spenaderade vi mestadels i affärer...återigen !! Skulle snabbt handla på maxi å byta grejjer till Casper på stinsen. Snabbt är nåt vi inte riktigt klarar av i vår familj, vet inte va de e som alltid felar :) kan ha att göra med folksamlingen inne på maxi, att man aldrig lär sig. Handla till storhelger får göras nåra dar innan ... annars blir man fånge i affären!

Casper fick roa sig med att åka musse pigg-bil efter att suttit stilla i vagnen ... knapparna vid ratten va bäst! Är dom inte underbara dom små liven ??


På stinsen bytte vi hans kläder å hittade lite annat me, en jättehäftig tröj-jacka! Lite som hellyhansen tröjor som fanns förut, finns väl fortfarande bara att ja känner ingen som brukar ha såna på sig ... Ja hade såna tofflor förut, så mysiga!


Han verkar trivas i sin finfina tröja .. lilla busråttan!

Mr mister han hittar alltid så fina saker till mig! Så han överraskade mig med en ..



två ..



tre ...


helt underbart toppfina skålar!! TACK!! Tjejen i kassan höll på att tappa hakan när han säger

- Du ta den lila med! (hade tagit röd först)
- Ok
- Kanske skulle haft en blå me ..?
- Men titta på den här, säger hon å håller upp en rosa!!
- Ähh ta den också då!
- Alla tre??
- Japp!
- Åh du måste ha en snäll fru!!
- Jaa hon e oftast ganska snäll ...

Ha! Där ser man ... men visst e väl HAN alldeles för snäll!



Ja ville så klart gå in å kika, å va hittar ja om inte LEILAS ashäftiga förkläde som ja suktar efter varje gång ja ser henne ha det på sig .. men inte nu längre! För nu har ja mitt alldeles egna rosa supersöta förkläde! Trodde ju aldrig ja skulle hitta ett sånt .. *glad*



Å nu har ja pysslat inför morrondan me, har bakat dessert som vi ska med oss på nyårsmidda. De bidde en tiramisu, har fått in snittsen känns de som :) åsså den allt för goda frusna cheesecaken me apelsin å pepparcookies! Hoppas allt smakar smaskens å så klart att dom andra gillar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0