tidig trots

Vet inte om de va alla möjliga känsloanspänningar igår som gjorde att en liten förkylning brutit ut .. de killade lite i halsen igår kväll å imorse kände ja mig lite snuvig å hade ont i halsen. Ville inte alls kliva upp när Casper proppsade på att vi skulle gå ner, så idag blev han hänvisad till pappan som fick gå å busa me liten! Skönt att sova en liten stund till ... tack å bock!

Vet inte va som hänt me Casper men hans humör är helt vidrigt till å från, fattar ingenting! Känns ibland som att han är i trotsåldern, men han är inte ens ett år! Hur ska det bli sen undrar ja bara ...
Han slänger sig på golvet när han inte får som han vill, skriker rätt ut om han blir förbannad, hånler eller asgarvar åt oss om vi säger åt honom nåt! Det svåraste är att hålla sig för skratt själv tycker jag, men det måste vi skärpa oss med allihopa, annars fattar han aldrig att han gör fel. Å nåt som gör mig helt tokig är att han slåss, om nån, speciellt jag lutar mig fram mot hans ansikte för att antingen pussa eller busa lite så slår han till i ansiktet, hårt oftast! Rackarunge e va han e! K brukar han bita i näsan å mig i tårna...varför bits barn? Granen är ingen höjdpunkt i år, det är bara en massa bråk om kulor, glitter å godisstavarna .. åsså kastar han in sina egna saker under granen för att ha en ursäkt att få ktypa in under. Han är sjukt smart för att va så liten...

Efter han va sjuk så är det riktigt svårt att få honom att somna på dagarna, han är van att få va nära å sitta i mitt knä å somna där. Innan la vi bara ner honom åsså somna han efter en liten stund utan skrik å tårar ... nu är det en riktig kamp kan ja säga! Han skriker å pressar fram tårar en del gånger, slänger napp å favvokudde över kanten å står å väntar tills nån kommer. Hans jättefina speldosa med skärm som visar figurer i taket vrids upp gång på gång!! Nu sover han ialli fall .. annars hade ja knappast suttit här :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0