Dö då tomtejävel!!!

De va nog den enda tanke som for genom Caspers huvud igår när tomten först bankar på dörren å sen stiger in med världens största ögonbryn, läskiga ögon å mest konstiga näsa :) först stapplar han fram mot trappan å sen kvider han lite...mamman plockar upp å han verkligen klammarar sig fast å sticker ut huvet som en giraff för att ändå se lite av tomten. Tomten kommer närmare å Caspers hjärta tar trippelskutt å han avger ett tjut å börjar darra...dax att dra!!



Sen gick de rätt bra att bara sitta i soffan å kika när alla fick paket, men när mamma sen pussar tomten...då ser han mindre förtjust ut!!



Jag hade ju bara önskat mig endaste grej, å efter en timme eller så när alla paket va öppnade å de va dags för fika så slog de mig ...
- Mä!! Nu kom ja på, kjolen! Ja fick ingen täckkjol...
Det är absolut inte så att jag är missnöjd med nåt av det jag fick, men eftersom ja bara önskat mig en grej så tog ja tyvärr lite för givet att ja skulle få en ...inte bra av mig... men ja ska kolla efter en när vi åker till Hede nästa gång, där finns de garanterat på skidshopen!

Det va så sjukt mycket klappar här igår, Casper va helt förvirrad å gick omkring me en liten glittertomte mest hela tiden. Han fick bland alla grejjer en bobby-car å ett Bob the Builder tält, dom va roliga!! Tältet sprang han in å ut genom å tittade ut genom fönstret...å ögonen bara glittrade!!




Johanna hade tänkt till å gav honom mjuka klossar, mamman blev mer än glad!! Han slänger ju allt vilt omkring sig så mjuka klossar är ju helt underbart smart!!!
Till slut va Casper mer än trött...inte konstigt när klockan va närmare elva å han är van att lägga sig vid 8-9 .. så då gömde han sig hos pappa tills vällingen kom ..



Imorse satte vi ihop lilla spisen han fick å den verkar skoj, kan laga lite mat å har egna kastruller å hela faderullan...allt i trä, jättefint! Så Caspers första jul är han nog mer än nöjd me *haha* jättefina kläder å grejjer, kul me nya saker att leka med!

Jag tror att alla va nöjda med sina klappar, jag är mer än nöjd, fick jättefina saker! Kenny hade hittat så fina keramikskålar på Norrgavel, spillkumm är tydligen namnet på typen av skål, som en hällpip på. Jättejättefina, en stor å en mindre åsså en kanna till. Han har verkligen gjort sitt yttersta för att hitta kanonsaker till mig, för ja fick en supersöt godisskål eller vad som helst skål med lock...i glas! Så nu har ja möblerat om i skåpet för att på plats att visa mina nya skatter!



Mamma har ljugit för mig under en lång lång tid å sagt att hon vet inte vart de finns långa kuddar som ja vill ha. Hon har nämligen en som ja har försökt få henne att ge mig, utan att lyckas... Men så igår, då kom de kuddar i paket *jippie*
Å va fick ja mer... parfym, inte vilken som helst utan CLEAN fresh laundry!!! snacka om att va dum i skallen, vilja gå omkring å lukta sköljmedel *haha* men de luktar helt sinnesjukt fräscht å gott tycker jag! K tänkte hälla upp lite sköljmedel i en fin flaska, de går väl lika bra tyckte han :) tja va mer fanns i skörden, presentkort, kläder, kokbok å en julbok, batteriladdare å extra batteri till kameran, de tar ju slut på ett kick asså, de bästa med den va att ja kan ladda i bilen me!! De va en sladd till själva adaptern som passar i tändarmojängen i bilen...tiptop!!
Nu har ja säkert glömt en hel massa .. just de, fick ju ett nytt hänge å en berlock till mitt Thomas Sabo halsband, å de e säkert mera men ja kommer inte ihåg de nu!
Tusen tack för jättefina å bra klappar!!

Små små flingor ringlade ner från himlen igår också, de va fint med lite vitt ute!! Så allt som allt va den en jättefin å mysig dag, trots att känslan hade svårt att hitta fram ... häftigt va de ialli fall att fira jul som mamma för första gången! De va faktiskt en speciell känsla, en bra å härlig känsla i hela kroppen! Mysigast va ialli fall när ja å hjärtat dansade till julmusiken efter alla gått hem å allt va bortstökat

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej gumman! Härligt att höra om er jul och alla fina klappar och jag tycker i alla fall att det verkar som att ni hade julstämning, trots att du inte känt så. Du beskriver julstämning i alla fall :) Kul att mamman gillade klossarna, jag tänkte väl att de kunde vara lite bra, hihi. När man har träffat er son ett par gånger så vet man att saker och ting flyger hejvilt. Tänkte ringa igår men insåg att mamman nog har mer än fullt upp med barn, hela huset fullt, mat, sig själv mm så jag lät bli.

Vi hade det finfint här uppe också, väldigt snäll hade jag tydligen varit så jag är också mer än nöjd. Lördag blir det nog skidåkning. Vi hörs snart! Puss!!

2008-12-25 @ 13:15:10
URL: http://aline.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0