ojrå kan bli vår nya valuta!

Konstiga regler i hockey, de va ungefär den slusatsen ja drog av den här matchen! En från AIK blev utvisad, så gör AIK ett mål å då får han komma in...que? Vad är det som gör att han ska slippa sitt straff för att nån annan gör ett mål?

K - Det bara är så, e väl inge konstigt?
Jag - Nähä, de e ungefär som att du gör nåt knäppt hemma som ja skäller på dig för, helt plötsligt börjar Casper klappa händerna å då är det liksom inga mer problem?
K - Näe precis, skönt att du fattar, nya regler hemma från å me nu alltså!
Jag - Ehhehh ... ja fattar inget!

Å dessa tacklingar, visst de gick lugnt till men annars när man ser snuttar från NHL, om det hade varit jag i en sån där jättedräkt som blivit omkull puttad av en bjässe hade ja dött! Plötsligt fångar dom pucken i handsken å kastar iväg den, också helt ok .. baseboll / hockey ?? Kom fram till att ja gillar fotboll bättre! Hockeyn får han ha för sig själv mr mister!

Roligast va när vi åt inne på köpcentrat vid globen. Vi hamnade bredvid två riktiga vi-tror-att-vi-är-överklass-viktiga-människor! Jag hatar hatar hatar såna muppar! Dom är snäppet värre än just självaste överklassarna !!
Sitter å babblar om pengar hit å dit, gör upp storslagna planer för hur AIK ska vinna å gå vidare till nästa steg, diskuterar hur deras vänner egentligen är idioter osv!
Det går inte att beskriva deras stil via datorn, önskar att ja hade spelat in hur dom lät, vidrigt var det! Hur som helst, deras nota kommer in å dom har lika stora problem som judarna hade under andra världskriget...med att dela notan! Vad är problemet?? Dom la dit å tog bort, räknade på fingrarna å ojade sig över allt möjligt, den ena va skyldig den andra femtio spänn å den andra va skyldig 190 sen innan .. Tillslut fick dom till de åsså gav dom en symbolisk summa på ca 17 kr i dricks! Svin! ...har blivit lite skadad efter att ha varit i restaurang branschen själv...
Ja börjar asgarva å då säger den ena :
- Fräulein i München hon fick minsann 3 mark av mig när vi va där ... å de va bara för att hon kom in med ölen!
Ännu mer skratt från mig!
- Nej, ja sa fel...ojrå menar ja!!
Idioten kan inte ens uttala EURO...de lät verkligen som han sa ojdå fast med r ... jag skrattade så klart ännu mer!

Vilka tror ni sitter nåra rader längre ner på läktarn !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0