vilket arv

Att jag drabbas av lätt panik när Casper är sjuk är väl inte dirket svårt att förstå av mina tidigare inlägg??
Jag har inte haft speciellt svårt för andra saker som kan vara kniviga med bebisar, som tex nattning, sova på nätterna, mat hit å dit, ammning, sova borta osv osv i barndjungeln! Peppar peppar å knock on wood !!!

Jag är inte kinkig när det gäller att han ska sova en viss tid, äta på bestämda tider å så. Det tar jag lite som det kommer, han kan bara inte äta när han inte är hungrig, eller hur! Å om han vaknar 8 på morronen är det kanske inte läge att sova en stund kl 9, sånt där går att rubba på.

Men sjuk, det råder jag inte över. Jag känner mig hjälplös å blir väldigt osäker på hur å vad jag ska göra. Nästan så att jag behöver nån som säger åt mig steg för steg, annars strejkar hjärnan verkar det som. Jag är alldeles för rädd för att nåt ska gå galet om jag provar nåt som ingen sagt är oki. Om ja bara hade tänkt lite så hade jag väl självklart förstått att en glass dör ingen av, om han dricker saft så ge det då. Nope, jag blir som avstängd å kan endast följa order...nåt att jobba på!

Det kan ha att göra med att vi i våran familj har varit lyckligt lottade med att varit friska. Inget klippkort på akuten, hemska förkylningar å magsjukor peppar peppar!! Så allt det här är väldigt nytt, å när det dessutom handlar om det värdefullaste å finaste jag har, min bebis, då är det inte konstigt att jag stänger av å lite låssas som att det går nog över bara...

Men jag är inte ensammen, jag har att brås på!
Mamma va ute med sitt jobb på jullunch eller liknande. Så när ja ringer å säger att vi är på väg in drabbas hon av panik hon med. Inget hon säger till mig då. Hon sa att hon skulle försöka få ledigt imorron för att komma å hjälpa mig..

Så hon gick till sin chef å säger smått hysteriskt å med tårarna i halsgropen
- Det är nåt fel på Casper å jag vill vara ledig imorron! Jag måste åka dit..!!
- Kanske e bäst så ja... (Bra svar av chefen!)

Så mamma kommer imorron å de känns tryggt! Tack mamma ♥

Klicka f�r att st�nga bilden

Kommentarer
Postat av: Doktorn

TVÅ hispor på samma bild

2008-12-11 @ 23:47:39
URL: http://morannas.blogg.se/
Postat av: kikki

tycker doktorn kan ta sig i baken

for dom dar tva e faktiskt tva tokar...knappast nage annat

bhaaa =)

2008-12-12 @ 23:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0