sport tar över min blogg ... kan de va möjligt ??

Hockey pocky e va vi ska roa oss med ikväll ja å mr K! Är ju inte nån sportfantast men har lärt mig en del om fotboll efter ja träffat K. Han är en av AIK's allra största fans...faktiskt! Ligger väl lite i släkten, finns ingen på hans sida som håller på ett annat lag. Jag är lite fascinerad av hur man kan bestämma sig för ett lag å följa de hela livet. Jag hade nog gått efter klubbarnas färger, så då hade Djurgården legat högt i topp...men nu efter att ha sett dom spela så skulle ja helst vilja stoppa dom under planen å hoppa på dom! Fulspel sammanfattar hela deras stil!
AIK har ju i å för sig guld, jaja, gult egentligen men adidas kläderna å annat har ju guld, mycket fint! Har faktiskt egna prylar me AIK, en tischa, kepa å halsduk .. de ni! Bara de att de känns lite töntigt att de på sig när ja egentligen inte bryr mig så mycket *hihi* men va gör man inte ??

Ja tyckte att de va mest logiskt att följa de lag som leder, klart man vill hålla på de bästa...eller? Jobbigast med att gå på hockey e ju att lära sig alla nya namn! Å dom där som bara åker in å ut hela tiden, vilar, blir utvisade å slår halvt ihjälsig...åhh så svårt de här kommer bli! Höll rätt bra koll på fotbollsnissarna, hittade två favoriter å de va ju så klart Obolo å Tjernström!



Casper är ju medlem i AIK redan. jobbit läge om han skulle börja hålla på ett annat lag...blir spännande fight här hemma då tror ja! Gnagis är deras symbol, de små alltså, å 11 januari har de julgransplundring som ja vill gå på! Älskade att gå på de när ja va liten, vi gick alltid på Folkets Hus i Östersund...å de bästa va ju så klart fiskedammen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0