"Vem har råd att inte drömma?"

Mark Levengood ställer den frågan å jag precis som han tänker att drömma kan och ska väl alla göra?
Varför skulle man inte drömma föresten???  Det kostar inget att drömma, däremot blir nog livet fattigt utan drömmar å förhoppningar om något bra eller bättre .. eller va man nu kan tänkas drömma om :)

Däremot kan jag först nu verkligen känna det som jag babblat om .. tänk på va du önskar (å drömmer om), plötsligt är det verklighet å det kanske inte alls är som du tänkt dig. För första gången i mitt liv kunde jag härom dan känna att fantasins finfina bild av något inte alls stämde överens med hur det blev i verkligheten. Inget är väl värre än att känna sig så felplacerad å bara vilja dra tillbaka tiden för att göra något ogjort?
Så från å me nu ska jag tänka igenom mina tankar å önskningar både en å tre gånger för att få till dom så bra som möjligt ;)

Att drömma är viktigt tror jag å det gör nog livet lite "enklare" å roligare, att ha något att kämpa för å drömma sig bort till när allt kanske känns tungt å trist. Men när vi uppnått våra drömmar, vad händer då? Ska man alltid ha en dröm som är så långt ifrån verkigheten det bara går för att ständigt ha något att sträva mot?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0