burr sa Casper

Jahapp .. nytt år å nya tider, kallare tider ialli fall! Jag är väl inte den ende som säger att det här är alldeles för kallt å nu får det allt vara nog å bla bla bla, hela sverige i princip yttrar väl de slitna orden, som i "tänd ett ljus" ungefär ...

Eftersom vi åkte hem tidigare från Hede å lämnade skidåkningen till de som stog ut med -28 i backarna fick vi som plåster på såren en dunderförkylning allihopa! Casper stackaren hade feber i flera dagar å har inte gjort mycket, så när dörrarna till dagis slår upp imorron är han nog mer än glad att få springa av sig å leka med alla barn :) själv kämpade jag med hosta, feber å elände i flera dar utan vidare klagan, när K däremot drabbades av denna bacill var
jordens undergång
nära! Helt utslagen å att ta hand om Casper under tiden jag läste var detsamma som att placera honom i soffan jämte sig å titta på skidåkning, så han smidigt kunde sova en stund. Det är fin barnpassning det :)

Å varför jag sitter här å skriver istället för att läsa det finns väl bara ett bra svar på, jag är inte ett dugg sugen på att läsa å ta in, förstå, analysera å baka runt alla begrepp å ord så att jag med egna ord kan skriva ner allt på tentan. I å för sig är det väl ingen annan som kommer göra det åt mig så det är väl bara att släpa sig själv ut till bordet ...

Lite bilder från julen i stugan å backen hinner ja slänga upp ...







När jag hämtade vårt älgkött som varit på torkning hittade jag en skolbänk utanför som de skulle skänka bort ... inte mycket att fundera på, självklart tog jag med mig den :) så nu har Casper sin egna bänk hos momma att ha sina prylar i eller att stoppa ner sig själv va också kul verkade det som!

Hoppas ni haft en fin jul å ett härligt nyår! Vi har slutat med fyrverkerier å skickade upp en ballong istället .. en sån kina ballong eller va dom heter. Tycker att om dom å samtidigt blev det en fin sak för Ulla också.



Kommentarer
Postat av: Erica

Hej vännen



Vilken bra jul ni ser ut att ha haft.

Jag undrar vilket datum är casper född har tappat bort det.

För nu blir han väl två i år eller ?

Å såg att det kom gunghästar av tomten.Ser riktigt nöjd ut där han gungar.

Jag är nu förtiden hemma.. Men Pelle har blivit arbetslös så han är nog hemma en hel del med mig under denna månad ändå.



Hoppas att du får till att studera inför tentan.

Du är så duktig så det fixar du



kram från östersund -25

2010-01-06 @ 15:51:18
Postat av: momma

hej....det ser riktigt mysigt ut på alla bilder, nu längtar jag.....undrar när nästa gång blir?

kram

2010-01-08 @ 15:46:36
Postat av: madde

Hej,

Vilken mysig blogg! Vart stormförtjust i tapeterna som jag tror du har i köket!? Vart har du hittat dem?

Mvh Madeleine

2010-07-29 @ 15:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0