det vimlar av dumma fällor!!!

Det är ett högst farligt liv vi studenter lever ... speciellt när vi sitter hemma å pluggar / läser / tar in / utvecklar oss själva och allt vad det kallas :) kylen, frysen, skafferiet, godispåsarna, kakorna mm mm finns inom ett alldeles för nära räckhåll, det är som att skåpen skriker efter mig hela hela tiden!! Jag blir tokig *haha* självdisciplin är inte att prata om, i förrgår hann jag med två glassar, lite godis å kaffe innan lunch!!! När det väl va dax för lunch va jag konstigt nog inte ett dugg sugen på just mat ... underligt *haha*

En annan grej är att slumra till en stund, nyss till exempel kände jag hur ögonlocken inte kunde hålla sig öppna, hur mycket jag än ville å hur gärna jag verkligen ville läsa klart det jag höll på med för att komma fram till en rad frågor som jag egentligen borde svara på istället för att sitta här å knappa ... men man ska ju låta fakta sjunka in va ;)

studiehörnan ..

 

en del av de böcker som ska läsas den här kursen



Nu när jag ändå har tagit paus kan jag fixa lite mat också .. så är det gjort!!

Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

tack :-)



det är lockande med allt gottis,

hoppas du har en bra torsdag



kramis

2009-09-03 @ 16:30:39
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej Anna, såg att du har Wygotskiji bokhyllan...han sätt att tänka gillar jag.Fått många aha upplevelser då jag läst honom.

Kram

2009-09-03 @ 16:41:47
Postat av: Ann-Louise

Visst låter det lockande!! Vi är bjudna på Tyrolerfest i oktober....varför är folk så j..la påhittiga =0(. Har ju så fina "vanliga" klänningar som behöver luftas...



Finns hemsidor som säljer...men vad ska jag med den till sen?? Inget man bär en lördagkväll precis.



Känner igen det då beskriver, somnar också till och Wygotski och flera andra böcker känns igen ;-)



Ha det bra!



Kramar

2009-09-03 @ 19:56:45
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Bella

Hi hi du är för skön när du skriver :) Alltid så kul att gå in här och läsa!!!



Känner igen det där med att godsakerna i skafferiet, kylen och frysen är som magnetet till mig... Kan inte förstå det?!!



Du ser jättefin ut i din rosa klänning :) Men håller med dig om att det är aningen besvärligt när det är "för mycket" klädkod... Hoppas bröllopet blir trevligt i alla fall!



Ha nu en bra kväll



Kramar Bella

2009-09-03 @ 20:03:50
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: cecce

Ha ha ha...vad jag känner igen mej. Just så var det vill jag minnas. Det gick åt mycket godis under studietiden!



Jo då...jag trivs nog som lärare även om det verkligen inte är en dans på rosor alltid.

Just nu jobbar jag med en specialklass på särskolan och det passar mej utmärkt. Mindre grupp/klass vilket gör att man har lite mer tid för varje elev samt att det blir lite lugnare arbetsmiljö.

Det är ju så stora klasser nuförtiden och det är svårt att hinna med alla.

Känner att jag skulle kunna skriva mycket om yrket men det kanske inte lämpar sig här?

Vill du veta mer - maila gärna!



Kram

2009-09-03 @ 20:04:55
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: jessi

Jag känner igen det är alltför väl.. man blir sugen på allt gottis... Jag har lärt mig att jag lär mig mest om jag pluggar intensivt en timme sen gör jag annat i en timme, något kul. Sen pluggar jag igen en timme... sen annat.. då lär jag mig så det sitter! (men det funkar ju inte för alla, man måste hitta sin egen pluggteknik)



svar- smyckerna kommer från sisters, köpte förra veckan när de hade 20% rabatt i Sthlm.



KRAM

2009-09-03 @ 20:21:51
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0