loppis fynden

Så där ja, nu ska jag berätta om min lilla loppislåda! Efter medeltida marknaden och plantagen idag så skulle vi hämta kameran som jag så klantigt glömde .. På väg dit ser vi en loppis skylt, å vad gör vi, vänder så klart *haha* Där hittade jag en låda med en massa gamla buteljer i som jag fastnade för på en gång! Det stog en lapp i den att den va såld, men gubben tyckte jag kunde ta den för killen hade ju ändå inte kommit och hämtat den *lycka* så jag tog den så klart och en kakburk som min mamma har en preciss likadan, ser ut som ett pepparkakshus och hon har så länge jag kan komma ihåg haft kryddor i den :) så nu har jag en likadan, med salladsdressingspåsar och dippåsar i :) det bidde en tvättbräda också som jag tänkte ställa i trädgården på nåt piffigt sätt ... återkommer om det *haha*



Ville ställa lådan på bänken i köket och ha kokböcker i, men där tog det stopp! Den va för stor tyckte K så jag proppade den full med våra gamla barnböcker som är mer trasiga än hela .. dom har mamma flitigt läst för oss! Så kul det va att koilla igenom, kom ihåg hur jag bara ville höra vissa böcker om å om å om igen :) en del har tappat fram eller baksidan, vissa sitter ihop med en ynka tråd å dom är alla så slitna, men det gör inget, dom är fina!

Nåja, tillbaka till låddan som det handlar om .. När vi kom fram till Jennie å Henrik så fick Kenny gå in för jag satt fast i baksätet med blommor å potatisplantor runt omkring mig och stora lådan i knät. Tillslut kom Jennie ner å babblade lite, så säger hon

- Du, den där lådan ..
- Ja visst är den fin! 25 kr för hela lådan med alla flaskor *nöjd*
- Mmm .. va ni på loppisen i kurvan?
- Jaa precis!
- Hahahaha .. då är det nog den lådan som Henrik la undan!!
- Näe!! Du skojar!!!

Henrik kommer ner å ser "sin" låda ..

- Mähh .. det där är ju min låda!
- Nähä du, min, skrattar jag
- Jag har ju till å me betalat för den!!
- Va?? Ja men då e de klart d ska ha den!
- Näe!! utrbrister Jennie, ta den du *skrattar gott*

Så stackars Henrik han blev utan låda, tur där att Jennie tyckte jag skulle ha den, kanske va så att hon inte ville ha den *haha* nåja, nu står den här hemma och K han tyckte vi skulle skicka en bild på den men så taskig ville jag inte va :)

Kommentarer
Postat av: jessi

hihiii grattis till lådan! Fina saker du fyndat!



Nu har jag loppis längtan, ett tag sen var på loppis, brukar vara varje vecka!



KRAM

2009-06-07 @ 10:54:38
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Therese

så fina! Den metall, lika som mamma älskar jag. Vi ska leta lådor till vår uteplats, lite större fyrkantiga. Vet du vart man kan få tag i det? Har

surfat runt men inte hittat nåt bra. kram

2009-06-07 @ 13:45:00
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Therese

oj vilka bra tips ska kika där måste fixa

det i veckan blir lite i extas när jag

vill få nåt klart, ser det framför mig.

kram så länge

2009-06-07 @ 14:02:28
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: mamma

jag gillar kaffekvarnen, helt i trä verkar den vara. Var den i fyndlådan också?

Jag har hittat en tapet till sovrummet som blir helt perfekt. Ska bara förlika mej med hur jag ska sätta upp den.

2009-06-08 @ 17:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0