bambi på villovägar

På väg in till stan såg vi två rådjur precis intill motorvägen, så ja ringde å meddelade det till vad det nu heter :) tydligen fel ställe för hon skulle ringa vidare så varning gick ut på radion. Efter en stund möter vi en polisbil som susar fram å ja säger snabbt till Kenny

- Du .. tror du dom ska åka å fixa med djuren?
- Tja, kanske.

Paus å lite tankestund för min del ..

- Skjuter dom rådjuren tror du??
- Aaaa förmodligen!!
- Näe!! Jag skulle aldrig ha ringt!!

K säger illa kvickt att jag är en djurplågare som först har ihjäl 5 stackars pippiungar å nu får två rådjur dödade .. känns så där. Men helt ärligt så undrar jag vad som händer med djur som dom ser så där vid vägen. Dom kan ju inte gärna stoppa in dom i bilen å köra iväg dom nånstans .. eller?? Hmm, stora frågor att ta itu med *haha*

Kommentarer
Postat av: jessi

Vad hemskt om de gör det!!! Jag trodde de hjälpte dem tillbaka till skogen! Naivt kanske men jag tänker att vi i Sverige inte dödar djur i onödan...



Ha en skön söndag!

2009-06-14 @ 09:35:04
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0