ett minne att lägga i lådan ... kanske

Efter att ha varit å smygluktat på min saftblandning i källaren nästan varje dag så har det äntligen blivit dax att sila å hälla upp den. Det doftar ljuvligt, sommar så in i bängen!! Trodde inte att det skulle bli så mycket, men jag har hällt upp 2 flaskor att ha i kylen och frysit in 3 små lådor. Smaken är helt perfekt, skulle lätt kunna tro att det är ett proffs som kokat ihop det här *haha* funderar lite på vad mer man skulle kunna hitta på med flädern, vi har ju faktiskt ett gäng klasar att klippa av från trädet, busken eller vad det nu heter :) det stog att man kunde frysa in klasar för att ta fram under vintern, det är ju ganska smart. Just det, om ni funderar på att göra flädersaft och frysa in i lådor, tänk på att inte fylla ända upp, tydligen sväller det lite i frysen .. kan va bra att veta så det inte blir översvämmning av flädersaft i frysen, tillräckligt jobbigt att frosta av det där skåpet utan en massa kladd!



När Casper vaknade efter sin lur mitt på dan tog han snabbt sikte på våra saftglas å skulle inte vara sämre än att dricka från båda så klart! Verkade poppis hos honom också, kul! När man skaffar barn har man ju en bild på nåt sätt av hur allt, eller ialli fall mycket kommer att bli. Jag hoppas att Casper får en helt underbar uppväxt som gör honom till en trygg, stark å snäll kille som finns där för alla som behöver! Hoppas också att han kommer få mycket hemmagjorda godsaker å roliga minnen som han glatt berättar för sina vänner och framtida flickvänner .. där kommer kanske mammas flädersaft in, eller nåt annat roligt som vi gör själva, så som julkalendrar, påsk å julpyssel, roliga traditioner på midsommar eller kanske ett speciellt semester ställe som kommer betyda mycket för oss.

En kompis frågade förut hur det känns att vara mamma och om det blev som jag trodde och ville. Mitt svar blev att jag är otroligt tacksam för Casper, jag har också lärt mig att mina planer och tankar inför det här med att vara mamma inte helt styrs av mig, Casper är ju faktiskt en människa med helt andra tankar å sätt att vara på. Så alla saker man tänkt innan, kanske inte blir av, det mesta styrs ju av dom små trots att vi har svårt att erkänna det ibland ...


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej Anna!

Tack för besöket hos mig, nu hittade ju jag till dig:)

Åh, har du gjort egen flädersaft, vad GOTT!!

Brukar köpa en sort som är god men egengjord saft slår ju det med hästlängder:)



Ha en skön helg,

kram Jenny

2009-07-03 @ 12:02:17
URL: http://www.hemmapakrakered.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0