regnet det bara öser ner ...

Jaa nu har vi lämnat ett blött göteborg och vi riktade in oss mot knalleland, där vi trodde att Ellos, Josefson, Haléns å alla stora  postorderföretag skulle finnas ... vi hittade bara butiker så som Gina Tricot, H&M, Lindex mm mm mm så vi struntar i det här nu å beger oss hemåt!! Vi kom så sent till Ulla å Lennart som vi har varit hos nu i två dar, Kennys morbror med familj. Så första natten ställde vi oss bara med husbilen utanför och sov där, men inatt fick vi lyxa till det å sov i en riktig säng och det gjorde längtan hem väldigt stor!

Det har varit riktigt mysigt och kul att testa på campinglivet, visst har man väl svurit över offentliga toaletter, duschar på vissa ställen osv och önskat att man stått hemma i badrummet. Jag har lite svårt för allt vad utedass och läskiga toaletter heter, när jag va liten och skulle gå på dass för första gången hade jag glad i hågen sprungit in å kikat rätt ner i det stora läskiga hålet och sen tvärvänt och vägrat gå tillbaka in! Det har satt sina spår och jag går aldrig på utedass .. helst inga toaletter utöver våra egna eller hemma hos folk vi känner heller! Så det har minst sagt varit en prövning, men jag är stolt å nöjd för det har gått fint *haha*

Igår blev det en dag på stan och jag hittade lite smått å gott. Så kul det är att gå å kika där man inte är ifrån, då spelar det ingen roll om jag är inne i samma gamla vanliga affärer för det känns nytt ialli fall :) Har nog aldrig varit inne på Rut m.fl, men där inne hittade jag ett par brallor å en supersöt klänning, en affär väl värd att besöka igen! Har ju jagat ett par dojjor under en tid i min storlek ... igår blev jag stolt ägare till ett par å jag tror ni alla kan gissa vad det är för nåra *haha* Casper fick lite nytt inför dagis starten också, bla ett par röd å vit randiga mumin-mockasiner att ha på tassarna när han ska hitta på en massa bus på dagis :)

Mockasiner RödT-shirt Grå
Rut m.fl byxorna men mina är typ mullvadsfärgade

Kommentarer
Postat av: jessi

jag gillar också att gå i samma affärer som finns hemma bara det är i en ny stad o bara det finns några nya små butiken så känns allt så annorlunda!



Välkommmen tillbaka till civilisationen, egen toa badrum säng... Säkert nyttigt att campa sådär, jag impad att ni gjort det så länge. Jag vet inte om jag skulle klara det mer än par dagar.



KRAM

2009-07-23 @ 16:30:27
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Bella

Visst är det kul att gå i affärer i andra städer än där man bor :) att man hittar kul saker att handla gör ju det hela ännu bättre!!



Jag tycker ni har varit jätteduktiga som varit på vägarna så här länge och när man väl bestämmer sig för att åka hem så kan man inte komma hem fort nog, till egna badrummet och sängen...



Hoppas ni resan gick bra och att ni är nöjda med er resa!!



Kramar Bella

2009-07-23 @ 23:56:09
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Sue

Ha ha ha ha ja det där med toabestyr på campingar brukar vara en historia i sig! Håller med dig!

Tycker oxå campinglivet är charmigt men jag klarar inte så många dagar utan längtar hem till bekvämligheterna......ni gör rätt i att åka hem!



Ha en toppen fredag sötaste!

2009-07-24 @ 09:37:01
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Förstår toabesvären. Jag är likadan =hemsk och har tränat in en stående variant :-)



Vägen vi åkte till Mariefred är från E20 från Södertälje Mot Örebro. Ta av vid Nykvarn och håll sen vänster (tror jag det blir)mot Nykvarn. Strax kommer Fattigstugan, sen Mångfaldens hus, loppisa, Qvartinge Antik, Hedlandet och sen är man nästan framme i Mariefred! Jättemycket att se, klämma på och köpa!



Hoppas ni/du förstår på ett ungefär.



Välkommen hem så småningom nu då!Tyvärr regn här med :-(



Kram

2009-07-24 @ 10:33:29
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0