för att göra det hela lite tydligare ..

En kommentar kom på det jag skrev 31 oktober och 1 november förra året, så därför skrev jag svar till just Mats Selanders kommentar tidigare idag .. hans kommentar lyder :


Postat av: Mats Selander

Mina tårar rullar också när jag ser aborterade foster. Känslomässigt inser vi nog allihopa att en abort dödar en liten människa. Och då spelar det ingen roll om jag är man eller kvinna. Förresten varför ska min åsikt inte räknas bara för att jag är man? Inser du inte att du sysslar med könsdiskrimenering när du försöker sätta munkavle på mig bara för att jag är man?

Dessutom kan du inte föreställa dig den ångest en man kan känna när han vill ha sitt barn, men kvinnan väljer att låta döda deras barn genom abort. Det är en myt att abort bara har med kvinnan att göra. Dessutom har vi flera kvinnor med i vår organisation som själva gjort abort. De delar uppfattningen att våldtäkt inte rättfärdigar en abort. Det är en myt att män är emot abort och kvinnor för. Undersökningar har visat precis tvärtom, nämligen att fler kvinnor än män är abortmotståndare.

Man är inte en liten lort för att man vågar gå emot den dödens kultur som gör att vi dödar var fjärde ofödd. Men jag hade varit det om jag inte följde mitt samvete och agerade.

Anna, att du gråter när du ser aborter utföras tror jag är ett bevis på att vi inte står så långt ifrån varandra som du verkar tro. Jag vädjar till dig: följ din känsla och dina tårar och erkänn att en abort dödar en liten människa. Reagera och agera sedan utifrån ditt hjärta. Det är helt ärligt vad jag försöker göra i alla fall.

Varför ständigt denna konflikt mellan kvinnan och barnet? Vi måste jobba på lösningar som inte dödar ofödda barn. Är det så svårt att hålla med om?

vänligen

Mats Selander

Detta skrev jag i höstas ..

Reagera och agera!!

Vem ger föreningen "Människorätt för ofödda" att på sin hemsida visa bilder på foster i delar?? Jag har inte gått igenom någon abort, men det här var att ta hela den här frågan ett steg alldeles för långt! Det är vedervärdigt att visa den här sortens bilder och dessutom en video av en abort. Jag gick in på deras sida för att läsa vad de har att säga, men det går inte! Tårarna rullar nerför kinderna och jag mår sjukt dåligt över det jag såg!

Jag förstår till fullo att vi alla har olika åsikter, men återigen, hur kan en MAN vara ordförande för den här föreningen? Vid närmare eftertanke, det finns förmodligen INGEN kvinna som skulle kunna ställa upp för den här skitorganisationen! Är det bättre att kvinnor gör illegala aborter, skadar sig själva eller få adoptera bort ett barn de tvingas föda för att abort blir förbjudet?
Han anser på fullaste allvar att en minderårig flicka som blir våldtagen ska fullfölja sin graviditet och sedan ge bort sitt barn för adoption om hon inte kan ta hand om det?
Hur i hela helvete är det ställt med den här människan?? Mats Selander är egentligen inte värd sitt namn på min blogg, men jag önskar att flera kan reagera mot människor som honom, han är riktig liten lort som Skorpan skulle ha sagt!

Jag finner inga ord...jag kan bara gråta


Jävla idioter!!

Ja blir så förbannad!! Hur kommer det sig att så fort det är en debatt om aborter, så är det alltid killar som sitter på sidan mot abort?? Har dom någonsin varit gravida eller behövt fatta ett så som jag bara kan anta förbannat svårt beslut som att avsluta sin graviditet??? Kom igen när det är ERAN kropp och era känslor det handlar om, innan dess har ni absolut ingenting att yttra om det här ämnet.

Att det finns möjlighet till abort tycker jag att vi ska se som en stor tillgång, det ska givetvis inte missbrukas som preventivmedel. Tänk bara på om en tjej blir våldtagen och blir gravid, ska hon då behöva behålla det här barnet? Om det inte finns möjlighet för ett par att behålla ett barn av olika anledningar, ja då ska det vara upp till dom att fatta sitt beslut, inte nån annan!

Hur fan kan dom propagera med sina jävla bilder på foster å liknande när dom förmodligen inte har en blekaste jävla aning om hur det är för den som bär på barnet. Det är med stor sannolikhet inte med lätta steg dom tar sig till kliniken!!

Tänk steget längre nästa gång...idiot!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0