hey baberiba

Hej hallå .. sitter här rätt sliten men slänger in nåra rader ialli fall :) igår hade vi supertrevligt, roligt, åt gott å drack gott mm mm mm. När alla blivit lagom lulliga började vi spela Doobidoo som totalt ballade ur för lagen va rätt ojämna, både till antal å IQ-nivå *haha* Veronika satt i ena soffan med sitt lag och skrek på vårat lag (läs vissa av oss!!!) som hela tiden skrek ut vem det va på bilden, när vårat lag skulle sjunga å gissa skrek en å samma PASS hela hela hela tiden! Tillslut kom stackars K å skulle va me, då förklarade jag först för honom att vårat lag har en rejäl släng av ADHD, damp å alla bokstavskombinationer man kan tänka sig!! När alla bara fortsatte att skrika å passa gav jag upp .. jag är trotsallt en vinnarskalle så jag kunde inte sitta kvar där tillsammans med det laget *haha* efter det va partajet över, lika bra det kanske för klockan va 2!

Idag har det vrit en rätt seg dag .. colan hägrade när vi slog upp ögonen, men den fick man ta sig en promenad till coopen för att få tag på! Jag, Casper å mamma åkte på loppis sen å gjorde riktiga fynd *nöjd* Casper höll krampaktigt i några bilnycklar så han fick dom för en femma :) jag hittade en till emaljerad kopp att ha i hans kommande lekstuga, med en tillhörande burk eller va man ska kalla det för. Just det, en söt vas också som inte hittat sin plats ännu :) allt detta för endast 65 kr, som hittat *haha*



Caspers farbror å sambo kom förbi en sväng också. Då va i å för sig mormor, farmor å farfar här me så de blev som ett litet släktkalas :) Malin å Ronnie hade med presenter till både mig å Casper, tror inte man kan bli så gammal att man tycker det är tråkigt med paket va *haha* Jag fick massa fina å bra saker att ha till skolan, omslagspapper fick fröken välja själv sa dom :) ... men annars fanns nog det mesta som kan behövas! Block, pennor i alla möjliga former, överstrykningspennor, tipexrulle, sudd, linjal, en tunn mapp å en tjockare mapp att samla papper i TACK!! Casper fick kritor å papper så han kan rita massor nu när dagis börjar :) så snällt, tack igen för alla fina saker!! Dessutom fick vi en växt .. jag är totalt värdelös på dessa namn, men någon slags pion ... tror jag *haha* Kennys mamma har en hos sig som jag tycker är så fin, så jag längtar tills våran kommer blomma första gången!!




Jag måste bara skriva om en sak som hände idag ... när vi va på väg hem från loppisen så plingar en varningssignal till å ja lutar mig mot mammas håll för att se va det står i infon (mamma körde) Det visar att dörren bak är öppen å jag hinner knappt reagera innan jag nästan slänger mig bak å ser Casper sittandes bredvid sin stol med handen på handtaget. Jag griper tag i hans arm å håller krampaktigt i den tills mamma stannar och hoppar ur. När jag kliver ur bilen är mina ben som spaghetti å jag ser framför mig allt vad som kunnat hända!! Vad hade hänt om jag varit själv i bilen, på motorvägen eller vad som helst. Med barn händer allt så snabbt, ett ögonblicks verk! Nu gick allt bra, men jag kan lova att det kändes obehagligt ett tag efter. Nu är dörrarna barnsäkrade och jag hoppas att det var ren å skär "tur" att han lyckats ta sig ur, att det ALDRIG mer händer! Kan bara inte förstå hur han lyckades ta sig ur bilbältet ...

Kommentarer
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Det låter verkligen som en lyckad helg! Så bra att du hann ta tag i honom i bilden, hemskt att det händer så fort.



Ha en fin måndag!

2009-08-17 @ 09:39:12
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Maja: STYLE & LIFE by LEIA

Grymt imponerande att du orkade springa på loppis dagen efter:) Själv har jag blitt för gammal....så dom där söndagarna som numer kommer väldigt sällan är jag helt utslagen.



kramar

2009-08-17 @ 16:38:11
URL: http://styleandlifebyleia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0