första skoldan avklarad ...

Nu ni har jag varit på min allra första föreläsning å det va kul! Läraren va jättebra, flätade in egna upplevelser å roliga historier som han eller nån av hans elever varit med om :) det som däremot är lite oklart fortfarande är dom här satans böckerna som ska inhandlas, men vi får ju aldrig nåt riktigt svar på vilka som vi verkligen behöver, å vilka som ska användas först. Kom just på en grej ... om de böckerna, ca 16-20 stycken, ska hinna läsas inom dom här 8 veckorna eller va det nu är har jag fullt upp kan jag meddela!! Paniken sprider sig sakta men säkert ... jaja, det går som det går, nåt jag har lärt mig att leva efter på sista tiden. Det är ett nytt förekommande fenomen i mitt annars så fruktansvärt kontrollerande liv (jag själv som håller i kontrollen) vilket känns rätt befriande måste jag säga *haha*

Nu ska jag kolla upp det här med CSN .. en jäkla massa papper att fylla i överallt å hålla reda på !!!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Låter som du har en hel del i stå i, men det är ju bara kul. Tänk dej var man uppskattar en ledig helg nu;). Är avis på dej, att du tagit tag i studierna, jag vill oxå ha den orken och styrkan. Utifrån hur jag känner att du e som person, så kommer du bli den perfeka läraren, sympatisk och jätte snäll:).



Ha en jätte rolig och spännande vecka nu i skolan, så hörs vi.



Kram Camilla

2009-08-25 @ 23:01:02
URL: http://osloliv.blogg.no
Postat av: kikki

hurra for dig =p well done, du kanske borde hora av dig til lina (frick) hon laser ju oxa till larare men ligger ett ar fore dig hon har sakert en massa bocker att skifta =)

puss

2009-08-25 @ 23:14:37
Postat av: Ann-Louise

Vad kul att starten gick bra. Förstår att allt är förvirrande i början med all litteratur, jakt på billigast böcker, csn, studierutin m.m. Men det kommer att ge sig, man är bara rädd att missa nått i början. Jag är också kontrollfreak big time!



Jag kommer vara på Konradsberg några tisdagar mellan 13-18 under hösten. Första gången är 15/9. Kul ses snabbt om det passar nån gång?!



Som svar på din tidigare fråga om att fånga eleverna så var jag skitnervös i början och planerade och planerade men jag har försökt vara vardaglig med eleverna och prata om deras vardag och utgått från den för att gå vidare. De har så mycket förkunskaper man kan använda sig av och idag tänker jag inte på hur jag gör -eleverna hjälper mig och sen spinner jag vidare på det.



Har du lektioner/föreläsningar varje dag?



Stor kram

2009-08-26 @ 21:04:18
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: jessi

Du kommer inte behöva läsa varenda bok från pärm till pärm utan det är oftast några få viktiga böcker och sen är de andra mindre viktiga. Man kan låna av varandra och så. Det bästa sättet jag pluggat på är tillsammans med par andra. Man läser själv hemma, träffas 1 gång i veckan o pratar igenom det man läst. Du kommer säkert lära känna några bra kursare och kan samarbeta med varandra!



KUL o LYCKA TILL!

2009-08-26 @ 21:44:13
URL: http://lyckoljus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0