kaffesump i landet ..

Visste ni att kaffesump är bra för att få lite extra fart på rabarber?? Om ni har några i landet så släng ut sumpen på dom å ställ en hink med hål i botten upp å ner över dom .. då ska dom växa som bara den sägs det!

Jag har så klart testat för jag vill ha STORA fina rabarber så vi kan göra många goa pajer i sommar *haha* förra veckan såg man bara små små knoppar nere i jorden .. men det har hänt grejer under hinkarna!


Föresten så har mina blåa små blommor tuppat av .. frosten va inte riktigt grejjen för dom. Frågade på Plantagen ifall jag kunde ha dom ute så här tidigt och det va inga problem, det är ju perenner säger hon!
Mmm .. men de hjälpte inte! Så tråkit, ser inte alls så där inbjudande ut längre .. tvärtom! Nästa år ska jag inte luras av den första värmen utan vänta ut frostnätterna och sen plantera!!

Man lär så länge man lever .. eller hur


I höstas satte jag lite lökar på framsidan, dom hade jag så klart glömt *vissel vissel* men titta här! Nu ser man små gröna blad på väg upp och jag blir så stolt :) I baljan där jag har mini rhododendron blommar det snart också, så fint!!

Kommentarer
Postat av: Anka

Gud vad du är energisk & duktig!!!!!

Hur hinner du med allt???

Kram på dig :0)

2009-04-23 @ 13:21:24
URL: http://bandybruden.blogg.se/
Postat av: Therese

Har nog inte hört det om kaffesump, men bajs funkar faktiskt som super gödning. Låter ju så äckligt men det är ju gödsel gjort av. Har man ett pottbarn blir det ju enkelt om man vill prova :)



Mysigt med trädgård! Vi har ju båt så det är vårt naturliv om man säger så. Ska skaffa blommor till vår uteplats i helgen,blev lite sugen när jag ser dina bilder! Hoppas allt är bra med er!

2009-04-23 @ 14:20:16
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Sue

Oj vad du jobbar på!

Rabarber ska jag oxå sätta nästa vecka. Barnen tjatar och det är ju så vackert oxå med de stora bladen!

Kaffesump är bra på många växter...speciellt rosor...de älskar det!



Sött du gjort på kabelvindan.....du får se sen vad jag gör med min hi hi...



Kram på dig hjärtat!

2009-04-23 @ 17:32:41
URL: http://suzanita.blogg.se/
Postat av: Elin

Vi tycker också att det är spännande att se vad som kommer upp i trädgården eftersom det är vår första vår i huset och int har en aning om vad som är satt.

Kram

2009-04-23 @ 20:49:21
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0