mysigt utflyktsmål ...

I Östersund finns Jamtli Historieland som tar dig tillbaka i tiden. Det finns djur, bakstuga, kålbullar går att köpa, alla är klädda i gammaldags kläder och det är en mysig stämning över hela Jamtli. Höjdpunkten var självklart julmarknaden som vi var på varje år, att få sätta sig vid elden och få en varm kålbulle i handen, mysigt!!

Skansen är ju på sätt och vis samma sak, men i något större format :) såg också på Elins blogg att alldeles nära finns Överjärva Gård. Det är helt klart vårat nästa utflyktsmål!!


Kommentarer
Postat av: Erica Johansson

Hej vännen. Jag gillar Jamtli. Var nog där två gånger själv i fjol och sedan ett par gånger med Pelle när han hade lite jobb där.

Den där gården du pratade om blir ett perfekt utflykts mål för er. Lycka till.



Vi har i dag försökt köra lite skoter. Jag har ju lyckats tagit mig i kragen och skaffat mig ett förarbevis så nu får även jag köra lagligt.

Så i dag tog vi oss kragen och ringde till han som vill sälja en skoter till oss.

Vi åkte dit och fick vänta ett tag men det gjorde inget för då fick vi ju pratat med varandra.Vi fick nycklar och hjälmar sedan bar det av.

Pelle körde skotern och jag fick låna en annan. Så nu började vi köra. Pelle först, ca 100 m sen kör vi fast eller rättare sagt, Pelle kör fast där satt vi i ca en timme och skottade och skottade. Ja skulle lyfta upp skotern i bak och då sjönk snön undan och vips var det vatten upp till knäna. den skoter turen blev inte längre.



Vi skall göra nytt försök nästa helg men då skall jag ha in handlat mig ett par stövlar och hjälm.

Hoppas att nu Påsken blir fin hos er.



Kram från mig och hälsa alla

2009-04-05 @ 18:55:57
Postat av: Elin

Ja, det tycker jag att ni ska prova! Jag måste nog dit snart igen och kolla antikshopen. Vi han ju aldrig med det igår ;-)

2009-04-05 @ 21:59:28
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0