felplacerad eller vad??

Blev lite förvånad när jag beställde sushi igår .. minst sagt!! Tesse skulle ha en stor med hälften rullar å hälften lax, utan wasabi, jag skulle ha en stor med hälften lax å resten räkor, med wasabi. Så långt är allt bra .. när jag sen säger att jag vill ha en maträtt med scampi, då blir han smått galen i andra änden av tråden ..

- Scampi .. jaha, en av våra scampirätter kanske?? (drygare tonläge får man leta efter!!!)
- Ja det vore ju en bra idé .. va har du då?
- Tja .. nästan alla wokrätter innehåller scampi, du kan ju ta en av dom!
- Näe .. jag tar nog den där pad thai gai eller va den heter ..
- Ja men den innehåller KYCKLING så det går inte!!
- Men ni har ju en med scampi också .. den vill jag ha!
- Jaha, men i sånt fall är det en thai rätt du menar, med chili ..
- Mmm kan tänkas, den vill jag ha, med scampi alltså.

Suck pust å stön hörs i luren ...

- Du kommer få betala extra för det här!
- VA?? Varför det?
- Ja för att du krånglar så mycket!!
- Krånglar?? Ska jag betala extra för att jag INTE vill ha wasabi??
- Du ändrar ju en massa hit å dit, wasabi, utan wasabi, rullar, lax, räkor .. ALLT ändrar du! Du får betala extra!

Blir irriterad men tappar helt tråden för jag tycker att han är en IDIOT å säger bara att jag ska ha skiten ialli fall! Jag får väl beställa min sushi hur jag vill, dumt att ta den som nån annan vill ha!

Känns som att han hamnat i helt rätt yrke .. SERVICE!!! Verkligen, man kunde bara hur servieminded han va å hur han brinner för det han gör ... sök nytt jobb!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hejsan svejsan. Otrevliga karlslok alltså, hoppas du gav honom the evil eye:). Du fråga om hur det kommer sig att jag hamnade i norrbaggeland, jo, jag ville göra nåt nytt, var 21 år och fick jobb som aupair här, så jag flyttade hit nyåret 06 til 07. Första helgen i oslo träffade jag rikard på en fest, och på den vägen är det. sen gick det fort, förlovning, lägenhet osv. Romantiskt faktiskt.



Hade ni det bra på ikea? fanns det massa snyggt?



Kram goding.

2009-04-26 @ 20:07:03
URL: http://osloliv.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0