Så trög ja e!

De e nåt knas me mig, alla låtar som ja hör första gången å verkligen ogillar, dom brukar på nåt konstigt sätt bli en av mina favoriter, hur funkar de??

Exempel på de e

I kissed a girl
 - Katy Perry
Just Dance - Lady Gaga
Warrwick Avenue - Duffy
No air - Jordin Sparks feat. Chris Brown
Umbrella - Rihanna
Take my body close - Velvet

Finns ju hur många låtar som helst men kommer inte på fler bara för ja skulle skriva om de :) Men nåt annat e oxå lite skoj, ja tror att de finns en eller två låtar hos nästan alla grupper/artister som ja gillar, men resten kan ja knappt lyssna på. Flest exempel på det är kanske rockgrupper, men finns ju andra me så som Kent, Dixie Chicks, Salem Al Fakir, Elin Sigvardsson, Lars Winnerbäck, Veronica Maggio, Takida m.fl m.fl

Nu på senaste tiden har ja lyssnat väldigt mycket på svensk musik, tidigare har ja tyckt att de har varit lite löjligt å tråkigt, men nu är de nästan bara de ja vill höra. Konstigt hur smaken ändras genom åren. Jag kan lyssna på Shirley Clamps Favoriter på svenska hela dagar, blandat me Brolle tolkar Cornelis Wreeswijk som ja bara älskar, han är oxå en sån som ja inte kunde höra förut men nu spelas han för fullt både i bilen å hemma :)

Va trist livet vore utan musik, å som så många många innan mig har funderat på....hur skulle just Soundtracket till mitt liv låta?? Hur vill ni att erat ska va??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0